Ziggo Sport scoort media-aandacht met Max

Begin maart maakte Ziggo Sport bekend dat het de samenwerking met Max Verstappen voortzet. Daarmee bewees de zender over een goed gevoel voor timing te beschikken, zo in de aanloop naar het nieuwe formule 1-seizoen. Het persbericht hierover werd breed opgepikt.

Als gevolg van de samenwerking maakt Max Verstappen in 2017 veelvuldig zijn opwachting in verschillende programma’s rondom de formule 1-uitzendingen van Ziggo Sport. “Daar kregen we al veel vragen over op social media en via onze klantenservice”, verklaart Martijn van Opstal, director communications & external affairs van Ziggo Sport. “Dus we hadden al een goed gevoel bij de timing.”

De zekerheid van een groot bereik
In overleg met het management van Max besloot Van Opstal het persbericht eind februari, begin maart te versturen. Of beter gezegd: te laten versturen, door ANP Pers Support. “Veel van ons nieuws delen we zelf, bijvoorbeeld via social media. Maar meestal zijn dat kleinere berichten over de inhoud van programma’s. Die worden minder breed opgepakt dan echte nieuwsfeiten. Zo’n persbericht over de samenwerking met Max is groter nieuws. Dat versturen we liever via ANP Pers Support, want dan weet je zeker dat je een groot bereik hebt.”

Breed publiek bereiken met primeurs
“Van tevoren kun je ongeveer wel inschatten of de media een onderwerp breed oppakken of niet”, vervolgt Van Opstal. “Kijk, wij hebben iedere week wel programmanieuws. Maar af en toe heb je ook een echte primeur. Denk aan Jack van Gelder, die destijds naar onze zender overstapte, of Youri Mulder. Of de aankoop van de uitzendrechten van de Engelse Premier League. In die gevallen willen we een zo breed mogelijk publiek bereiken.”

ANP Pers Support als keurmerk
En is het beoogde bereik ook nu weer behaald? Ja, dat weet Van Opstal zeker, ook al heeft hij nog geen exacte cijfers: “Ik heb het sowieso al in verschillende kranten gezien. Het was overal groot nieuws. En het was bijvoorbeeld ook op Radio 538 en op allerlei websites. Dat is het voordeel wanneer ANP Pers Support de afzender is. Dan zit er toch een soort keurmerk op.”

Een vorm van eenvoud
Van Opstal werkt inmiddels al zo’n 10 jaar samen met ANP Pers Support, en dat bevalt hem naar eigen zeggen prima: “Het geeft een vorm van eenvoud. Als je het persbericht eenmaal hebt doorgegeven en een datum en tijd hebt afgesproken, dan weet je gewoon dat het goed gebeurt. En journalisten houden het ANP goed in de gaten, dus je weet ook dat het nieuws zich op een vrij eenvoudige manier verspreidt.”

Advies op maat?
Bel 070 - 41 41 222 voor advies of een demo. Mailen kan natuurlijk ook via info@perssupport.nl. Wil je liever gebruik maken van ons contactformulier, klik dan hier. Eén van onze adviseurs neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Nieuwsbrief
Wil je maandelijks op de hoogte gehouden worden van Tips & Tricks op PR gebied, leuke artikelen, workshops en events, dan is de ANP Pers Support nieuwsbrief interessant voor jou! Nog niet aangemeld voor onze nieuwsbrief? Doe dat vandaag nog! Schrijf je hier in.

Testimonials

Mark Borgman, Marketing manager

Catawiki

"Alle grote kranten en websites"

“Als je goed kijkt zie je dat alle grote kranten en websites ANP Pers Support als bron hanteren voor opmerkelijk nieuws. Dus via die weg bereiken we heel efficiënt een breed publiek. Het blijft voor media interessant om over ons te berichten. Wij bieden wekelijks de leukste faits divers die elke krant, zender of website zoekt.”

Judith Slikker, Senior Marketeer

TIAS School for business and society

“Je kunt niet elke journalist uitgebreid te woord staan. Een beknopt persbericht biedt dan uitkomst.”

"Als wij inschatten dat iets echt nieuwswaarde heeft voor een breed publiek, dan schakel ik met ANP Pers Support. Op de eerste plaats om te verifiëren of mijn inschatting inderdaad klopt, of die nieuwswaarde er inderdaad is. En vervolgens ook voor een inhoudelijke check. Ze kijken dan mee of het persbericht goed is opgesteld. Zit de kop goed in elkaar? Klopt de volgorde? Dat soort dingen.”

070 - 41 41 234