Watikwens.nl: maximaal effect behalen

Welke muziek moet er worden gedraaid tijdens mijn crematie? Welke boodschap wil ik meegeven aan mijn partner of kinderen? Wie geef ik mijn sieraden of andere bezittingen? Dit zijn enkele voorbeelden van vragen die een grote rol spelen bij ziekte en overlijden. Het vastleggen van een laatste wens is een belangrijk onderdeel van het afscheid en rouwproces. Voortaan kunnen deze laatste wensen online worden vastgelegd via Watikwens.nl.

Nadat een paar jaar geleden zijn vrouw en enkele maanden geleden zijn moeder overleed, besloot Jos Verspaget dat het vastleggen van een laatste wens een grote behoefte vervult. In zijn omgeving kent hij genoeg mensen die na de dood van een partner of familielid ontdekten dat die geen wensen of voorkeuren had achtergelaten. Met zijn bedrijf JFBV bedenkt hij innovatieve oplossingen en ideeën en zo ontstond het plan voor Watikwens.nl. Uit marktonderzoek bleek dat er grote behoefte bestaat aan een dergelijke website.

Laagdrempelig platform
Op het laagdrempelige online platform kunnen mensen aangeven wat ze wel en niet willen en van tevoren zaken regelen. ,,Het biedt mensen de kans om vooraf goed te beschrijven en vast te leggen wat er moet gebeuren als je ziek wordt of komt te overlijden, zodat je dat ook met familie en geliefden kunt delen. Anders beslissen anderen dat na je dood en dat is een gemiste kans," stelt bedenker Jos Verspaget.

Eerst zelf geprobeerd
Om gerichte aandacht te krijgen voor de lancering van deze nieuwe dienst, koos Verspaget voor een persbericht verspreiding via ANP Net inclusief ANP Pers Support Schrijfservice en vakmedia. “Ik had zelf een concept persbericht gemaakt, als probeersel, maar de journalist heeft er echt een goed stuk van gemaakt en heeft daarbij invalshoeken genomen die ik zelf niet had bedacht. Het is echt een vak op zich.”

Veel media-aandacht
Het door de journalist geschreven persbericht heeft zeker resultaat opgeleverd voor Verspaget. “Na plaatsing van het persbericht werd er vrijwel direct contact gelegd door verscheidene media. In combinatie met onze communicatie via Facebook en Linkedin konden we in de eerste paar dagen 300 nieuwe klanten registreren. Met een ratio van 1 op 12 bezoekers op de website een goede score,” benadrukt Verspaget.

Ondermeer via De Telegraaf, Nu.nl, Omroep Max en RTV Emmen werd aandacht besteed aan het bericht.

Eén gezamenlijk doel
Op de vraag wat hem zo aansprak in een samenwerking met ANP Pers Support geeft Verspaget aan: “Ik heb bewust gekozen voor een professionele en kwalitatieve ondersteuning en kwam eigenlijk vanzelf(sprekend) bij ANP Pers Support uit.”

De interactie, met zowel de accountmanager als de journalist, is Verspaget erg goed bevallen. “Niet volgzaam maar goed adviserend met merkbaar één gezamenlijk doel: maximaal effect behalen. Dat spreekt mij als ondernemer uiteraard erg aan. Daarnaast was het contact niet alleen professioneel maar ook plezierig. Persoonlijk vindt ik dat ook belangrijk.”

Geen onderscheid tussen klein of groot
Zou Verspaget ANP Pers Support aanraden aan anderen? “Kortweg: ja. Ik ben een kleine ondernemer en moet gericht omgaan met de beperkte middelen. Ook als kleine ondernemer ben ik perfect bijgestaan. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen klein of groot. Ik vond het de investering meer dan waard. En, altijd het beste bewijs voor een tevreden en dus terugkerende klant: voor de aankomende internationale lancering maak ik wederom  gebruik van ANP Pers Support!”

Testimonials

Gijsbert Siertsema, Head of Media and Public Relations

Nuon

"Directe lijnen naar relevante media"

“ANP Pers Support ondersteunt ons persbeleid zeer efficiënt, met directe lijnen naar relevante media. Onze persberichten bereiken daardoor zowel nationaal als regionaal exclusieve medianetwerken en dat merken wij in de coverage van onze berichtgeving. Daarnaast is de service alert, gedreven en zeer klantgericht.”

Michiel van den Boogaart, oprichter

Just Cargo

“Na de plaatsing waren het 3 dolle dagen”

“Het doel van Just Cargo was om aandacht te creëren voor een nieuwe dienst in Nederland. Het resultaat was overweldigend, we hebben erg veel aandacht gekregen en ongelooflijk veel reacties uit diverse hoeken. De snelheid waarmee na het uitsturen van het persbericht de reacties kwamen was indrukwekkend. Na de plaatsing waren het waren 3 dolle dagen. Als andere bedrijven een boodschap hebben die gehoord mag/moet worden zal ik jullie zeker aanraden!“

070 - 41 41 234