Shaydes.nl: volop media-aandacht en twee keer zo veel volgers

De van oorsprong Jamaicaanse Karen Chapman heeft met Shaydes.nl een primeur in Nederland. Begin augustus lanceerde ze de eerste webshop en het eerste lifestylemagazine over speciale make-up voor getinte vrouwen.

In Nederland wonen ruim 330.000 vrouwen met een donkere huid. Maar wat in Amerika en het Verenigd Koninkrijk al heel gebruikelijk is, hadden we hier tot voor kort nog niet: een webshop met speciale make-upartikelen voor getinte vrouwen. “Dat is een gemis”, aldus Chapman, “Want een donkere huid heeft een heel andere ondertoon, waardoor make-up vaak te rood of te geel uitvalt. Speciale make-up voor die doelgroep is maar zeer beperkt verkrijgbaar. Daarom ben ik deze webshop begonnen."

Naamsbekendheid
Een vooraankondiging op social media als Instagram leverde al meteen veel enthousiaste reacties op in de trant van 'het zal tijd worden'. En om snel meer naamsbekendheid te genereren omtrent de lancering van haar product, besloot Chapman een persbericht te verspreiden via ANP Pers Support. Ook koos zij ervoor dit persbericht te laten schrijven door een ervaren journalist. “We hebben een uniek product en wilden mensen laten weten wat we te bieden hebben”, verklaart Chapman. “We zijn pas sinds kort zichtbaar op het web, dus vrijwel niemand had nog van ons gehoord.”

Verdubbeling aantal volgers op social media
Het persbericht van Chapman werd snel opgepikt, onder meer door Metro, NL Supervrouwen, BeautyBlog.nl en LINDA. Dankzij deze media-aandacht verdubbelde het aantal volgers op Chapmans social media kanalen. Zelf had ze geen idee wat ze kon verwachten: “Als ik eerlijk mag zijn, dacht ik dat het niets zou opleveren. Dus ik ben echt verrast en buitengewoon blij dat het zo goed opgepakt werd.”

‘Wel honderd keer gebeld’
Chapman is erg positief over de dienstverlening van ANP Pers Support: “Soms waren er zaken niet helemaal duidelijk voor mij. Ik heb de accountmanager wel honderd keer gebeld, maar elke keer werd ik netjes te woord gestaan en werd mij alles helder uitgelegd.”

Zien wat het daadwerkelijk doet
Verder geeft Chapman aan dat ze het erg belangrijk vond om te zien wat het persbericht daadwerkelijk zou gaan doen. Ook op dit gebied is ze goed te spreken over ANP Pers Support: “Nadat het persbericht was uitgestuurd, werd ik op de hoogte gebracht van media die het hadden opgepakt.” Op de vraag of ze onze diensten ook aan anderen zou aanraden, is ze zeer resoluut: “Absoluut, ik zou dit zeker aanraden!”

Advies op maat?
Bel 070 - 41 41 234 voor advies of een demo. Mailen kan natuurlijk ook via info@perssupport.nl. Wil je liever gebruik maken van ons contactformulier, klik dan hier. Eén van onze adviseurs neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Nieuwsbrief
Wil je maandelijks op de hoogte gehouden worden van Tips & Tricks op PR gebied, leuke artikelen, workshops en events, dan is de ANP Pers Support nieuwsbrief interessant voor jou! Nog niet aangemeld voor onze nieuwsbrief? Doe dat vandaag nog! Schrijf je hier in.

Testimonials

Frank Krake, Ondernemer en auteur

Boek Menthol

"Dankzij de hulp van ANP Pers Support kwam mijn boek direct binnen in de bestseller top 60"

“ANP Pers Support is een van de puzzelstukjes die alles op zijn plaats gebracht heeft. Wanneer zij een persbericht schrijven, wordt dit serieus genomen.”

Marjolein Hendriks, Marketing & Communicatie Manager

FocusCura

FocusCura: "Dankzij PR in één keer op de kaart"

“Wij zijn een jong bedrijf met een beperkte Marketing & Communicatie afdeling. Daarom was het voor ons erg prettig dat ANP Pers Support zo goed meedacht, bijvoorbeeld over de timing van onze persberichten. Zo hebben we een video over Hartwacht, die overigens ook door ANP is geproduceerd, er pas uitgestuurd ná een uitzending van EenVandaag, waarvan we wisten dat die een eigen item zouden draaien.”