Vacatures

1. ONLINE MARKETEER V/M

ANP Pers Support

Het Algemeen Nederlands Persbureau is het enige persbureau van Nederland en bestaat al 85 jaar. Het ANP produceert 24/7 het nieuws in tekst, foto, video en radio voor alle Nederlandse media. ANP Pers Support is een gezamenlijk initiatief van het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) en het wereldwijd opererende Cision, om organisaties te ondersteunen bij het verspreiden van hun nieuws. Daarnaast zetten we onze kennis en ervaring in voor het monitoren en analyseren van online en offline media-aandacht.

ANP Pers Support is op zoek naar een zelfstandige en praktisch ingestelde online marketeer.

Je bent als online marketeer onderdeel van een kleine en actieve afdeling, die volop in ontwikkeling is. Je zult de diensten en producten van ANP Pers Support (voornamelijk online) in de markt zetten. Je organiseert en beheert de statistieken van de website en ontwikkelt, controleert en beheert verschillende online advertentiecampagnes.

Je kunt goed zelfstandig werken en toont veel initiatief. Echter is het ook belangrijk dat je je kunt inleven in verschillende afdelingen, doelgroepen en klanten. Alle producten van ANP Pers Support zijn B2B.

Jij:

• Hebt een hbo+ werkwijze en ongeveer twee jaar aantoonbare ervaring als online marketeer, bij voorkeur bij een B2B-organisatie
    • Hebt praktisch inzetbare ervaring met SEO, SEA (Google Ads), social advertising: je kunt zelfstandig verschillende soorten online advertentiecampagnes opzetten en zo de vindbaarheid vergroten
    • Kunt zelfstandig data organiseren, analyseren en samen met je collega’s goede follow-ups uitvoeren (oa. Google Analytics)
    • Hebt ruim voldoende ervaring met e-mailmarketing: je helpt je collega’s om via Mailchimp logische mailinglijsten en sterke nieuwsbrieven op te zetten
    • Hebt ervaring met website-usability en customer journeys: je denkt mee met de ontwikkeling van de websites
    • Bent op de hoogte van de laatste marketing- en social media trends
    • Hebt ervaring met CMS en CRM
    • Bent zelfstandig, leergierig en sociaal
    • Basiskennis van affiliate marketing en het schrijven van een online marketingstrategie is een pré.

Het kantoor van ANP Pers Support zit in het WTC Den Haag. ANP Pers Support biedt een arbeidsovereenkomst (32 uur per week) met goede arbeidsvoorwaarden.

2. Medewerker commerciële binnendienst - Cision Benelux

Cision Group heeft in Nederland een joint venture met het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) om organisaties te ondersteunen bij het verspreiden, monitoren en analyseren van hun nieuws. Het nationale deel van de joint venture werkt onder de naam ANP Pers Support en het internationale deel voert de naam Cision Benelux. Als medewerker commerciële binnendienst ga je de klanten van Cision Benelux een optimale klantervaring bezorgen.

Voor Cision Benelux zijn we op zoek naar een medewerker commerciële binnendienst.

Je bent het eerste aanspreekpunt voor bestaande klanten die gebruik maken van de Cision Communications Cloud, ons internationale SaaS-platform voor verspreiding van persberichten en het monitoren van de online en offline media resultaten.

Samen met de klant en ons client services team kijk jij waar de verbeterpunten liggen in het gebruik van het platform.

Jij:

• Hebt minimaal een mbo opleiding en hbo werk- en denkniveau
    • Bent communicatief vaardig en commercieel ingesteld
    • Beheerst de Engelse taal, in woord en geschrift
    • Bent proactief, zelfstandig en initiatiefrijk
    • Bent collegiaal
    • Hebt bij voorkeur een jaar of 2 ervaring in een ondersteunende functie in een commerciële omgeving
    • Bent ervaren met de programma’s uit Microsoft Office

Cision Benelux is gevestigd in het kantoor van ANP en zit in het WTC Den Haag. Cision Benelux biedt een fulltime arbeidsovereenkomst (40 uur per week) met goede arbeidsvoorwaarden, geweldige collega’s en onvergetelijke uitjes.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Soort dienstverband: Fulltime, Bepaalde tijd

Ervaring:

• sales ondersteuning: 2 jaar (Aanbevolen)

Opleiding:

• MBO (Aanbevolen)

Taal:

• Engels (Aanbevolen)
    • Nederlands (Vereist)

Voor vragen kun je contact opnemen met Jessica van der Waal op 070 4141101. Solliciteren doe je door je motivatie en cv te mailen naar jvanderwaal@perssupport.nl, onder vermelding van “online marketeer”.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.