Vacatures

Dit zijn wij

ANP Pers Support is een gezamenlijk initiatief van het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) en het wereldwijd opererende Cision, om organisaties te ondersteunen bij het verspreiden van hun (inter-) nationale nieuws. En dat vervolgens te monitoren en analyseren.

Voor hen werken we

Alle diensten van ANP Pers Support zijn geschikt voor ieder bedrijf dat intern of extern nieuws heeft; van multinationals tot eenmanszaken en van overheidsinstellingen tot reclame- of PR-bureaus. Dit nieuws kan zowel een nationale als internationale insteek hebben.

Dit zoeken we

Wij zijn per direct op zoek naar een medewerker Client Service Executive. In deze rol kom je te werken op de klantcontactafdeling waar je zit met drie andere collega’s. Jullie zijn als team verantwoordelijk voor het op tijd verspreiden van persberichten. Wanneer onze klanten een bepaald nieuwsbericht naar buiten willen brengen, is het jouw taak om ervoor te zorgen dat het bericht op een goede manier naar buiten wordt gecommuniceerd naar de verschillende kanalen.

Dit ben jij

Als Client Service Executive ben je de spil tussen de klant en sales. Je hebt regelmatig contact met klanten over het opstellen van een persbericht, welke kanalen het best kunnen worden ingezet, het inrichten van klantaccounts en het gebruik van de monitoringtools. Je bent goed op de hoogte van wat er bij de klant speelt.

Verder houd je je veel bezig met het optimaliseren van zoekstrings om resultaten zo volledig mogelijk te kunnen terugkoppelen, uiteraard in samenspraak met de klant. Hierbij is het de bedoeling dat je bepaalde zoektermen kiest, evalueert, aanpast of zo nodig schrapt om de vindbaarheid te vergroten. Stressbestendig en snel kunnen schakelen zijn twee eigenschappen die je nodig hebt om succesvol te zijn in deze functie.

De ideale kandidaat:

•             Heeft minimaal 1 jaar ervaring op het gebied van klantcontact (bijvoorbeeld callcenter);

•             Opleiding richting communicatie/journalistiek is een pré;

•             Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden;

•             Affiniteit met media/journalistiek is een pré;

•             In het bezit van een afgeronde hbo opleiding of aantoonbaar hbo werk en denkniveau;

•             Je bent proactief, zelfstandig, gretig, energiek en gedreven;

•             Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te opereren;

•             Je beheerst de Nederlandse als de Engelse taal (in woord en geschrift).

Dit bieden we

Een plek in een gezellig en professioneel team.

ANP Pers Support is gevestigd in het World Trade Center in Den Haag, dat goed bereikbaar is met OV en diverse faciliteiten heeft, zoals een sportschool en horecagelegenheden. We bieden een arbeidsovereenkomst voor 32-40 uur per week met goede arbeidsvoorwaarden.

ANP Pers Support vindt de ontwikkeling van de medewerkers ontzettend belangrijk en biedt daarom regelmatig workshops en cursussen aan.

Meer weten?

Voor vragen neem je contact op met Jessica van der Waal, Sales Director a.i., 070-4141101. Solliciteren kan via solliciteren@anp.nl, ter attentie van Machteld Klijn, HR, onder vermelding van ‘Client Services Executive’.