Afgelast: Oud AZ-speler Kees Kist terug op het voetbalveld

Onlangs kreeg u onderstaand persbericht toegestuurd over het walking football evenement met Kees Kist op donderdag 14 december.

Tot onze grote spijt zijn wij helaas genoodzaakt dit evenement af te gelasten wegens de huidige weersomstandigheden. Het evenement zou zich buiten afspelen, maar wij achten het ongeschikt voor de doelgroep om in deze omstandigheden de gladde velden te betreden. Hierdoor hebben wij besloten het evenement te verplaatsen naar 2018.

Bedankt voor uw begrip!

- PERSBERICHT-

Bunnik, 28 november 2017

Oud AZ-speler Kees Kist terug op het voetbalveld

De zestig gepasseerd en toch lekker blijven voetballen? Dat kan met OldStars walking football, een initiatief van de Eredivisie en het Nationaal Ouderenfonds. Ook in West-Friesland zal deze bijzondere sport binnenkort beoefend worden. Op donderdag 14 december vindt bij voetbalvereniging VVS ’46 een informatieochtend plaats. Om zoveel mogelijk senioren aan het wandelvoetballen te krijgen, laat niemand minder dan oud AZ-speler Kees Kist zien hoe het spel in zijn werk gaat.

OldStars walking football is een variant op het reguliere voetbal en is afkomstig uit Engeland. Bij dit speltype mag alleen gewandeld worden en dus niet gerend. Dit om blessures te voorkomen en 60-plussers de mogelijkheid te bieden mee te kunnen doen. Er wordt 7 tegen 7 gespeeld, zonder keepers en slidings en lichamelijk contact zijn verboden. Hierdoor ligt de nadruk op het positiespel en is het de perfecte variant voor mensen die lang niet meer hebben gevoetbald of pas op late leeftijd willen beginnen met voetbal. Plezier en sociale contacten staan in dit project voorop.

Kees Kist hoopt op veel nieuwe spelers: “Het is echt een nieuw concept voor onze doelgroep. Het 11 tegen 11 is niet meer haalbaar voor de oudere garde en daarom is walking football zo leuk. En wat misschien nog wel leuker is, is de gezelligheid eromheen en het weer spelen met je ‘oude maten’. De sfeer is altijd top en we lachen veel.” In samenwerking met Kees Kist, de legendarische spits van AZ uit de jaren ’80,  kunnen voetbalverenigingen en haar leden uit West-Friesland kennismaken met OldStars walking football.

Tijdens de informatieochtend bij VVS ’46 worden mogelijkheden besproken om ouderen in beweging te brengen binnen een voetbalvereniging een OldStars-team op te zetten. Onderwerpen die op aan bod komen zijn het trainingsprogramma, de werving van deelnemers en lokale samenwerking in de regio. Voor deze ochtend zijn niet alleen voetbalverenigingen en zorg- en welzijnsorganisaties uitgenodigd, ook buurtsportcoaches en leden van diverse verenigingen zijn van harte welkom om aan te sluiten. Daarnaast is er voor elke vereniging of instelling de mogelijkheid om met vier tot zes personen deel te nemen aan een OldStars walking football clinic met Kees Kist.

Aanmelden

Wie bij deze informatieochtend aanwezig wil zijn of deel wel nemen aan de clinic met Kees Kist, kan zich opgeven via info@oldstars.nl

Datum                          :  14 december 2017

Tijdstip                        :  10.00 – 13.00 uur

Locatie                        :   VVS ’46, Spanbroekerweg 120A, 1715 GT Spanbroek

Het Nationaal Ouderenfonds

Het Ouderenfonds steunt ouderen in Nederland met concrete diensten en activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn de BoodschappenPlusBus, de Zilverlijn, de stranduitjes en de kerstdiners. Alle diensten en activiteiten zijn gericht op het stimuleren van sociale contacten en zelfredzaamheid van ouderen om zo eenzaamheid te bestrijden.

Nationaal Ouderenfonds

Bunnik