Wandelmars voor vrouwenrechten in Pakistan

Global Human Rights Defence (GHRD) organiseert op 7 maart a.s. om 14:00 uur een wandelmars vanaf de Grote Kerk (Zuid Hollandlaan 7) in Den Haag met aansluitend een seminar, om aandacht te vragen voor de rechten van de vrouw in Pakistan. GHRD is een organisatie die pleit voor de bevordering van mensenrechten in gebieden waar mensenrechtenschendingen veel voorkomen maar relatief weinig aandacht krijgen.

Geweld en discriminatie

In Pakistan is geweld en discriminatie tegen vrouwen en meisjes van religieuze minderheden structureel. Elk jaar worden meer dan duizend meisjes het slachtoffer van ontvoering, verkrachting en  gedwongen bekering tot Islam. De lokale overheid en politie is vaak corrupt en partijdig waardoor familieleden gehinderd worden bij het indienen van een zaak.

Petitie aanbieden

Dit geweld is tegen de internationale mensenrechten verdragen die ook Pakistan heeft getekend. Op 7 maart biedt GHRD een petitie aan het Nederlands Parlement. Dit als verzoek aan de internationale gemeenschap om verantwoordelijkheid te nemen in het belang van de universele rechten van de minderheidsgroepen in Pakistan.

Seminar met Gerda Havertong

Aansluitend aan de wandelmars wordt een lezing gegeven over mensenrechten in de Grote Kerk, met als afsluiting een diner. GHRD biedt hier een platform voor lokale, nationale en internationale organisaties om hun ervaringen en expertises te delen, om samen op een vredige manier tot nieuwe inzichten te komen.

Wij verwachten ambassadeurs van verschillende landen en organisaties die ons evenement zullen bijwonen.

Geplaatst in:

info@ghrd.org