Sextoys en onaholes uit het buitenland: zijn ze veilig?

Te weinig controle op gezondheidsrisico’s online verkoop sextoys

TILBURG – Nu Nederlanders meer en meer online shoppen kijken zij ook vaker over de grenzen heen, waar sommige producten voor een habbekrats te krijgen zijn.

De groeiende verkoop van seksspeeltjes online lijkt nog een tweede reden te hebben: seksspeeltjes zijn nog steeds voor veel mensen taboe. Hoewel seksshops tegenwoordig al lang niet meer altijd schimmige zaakjes met plakkerige blaadjes en videocabines zijn blijft de angst bestaan een bekende tegen te komen. Online sekkspeeltjes en onaholes https://www.motsutoys.com/onaholes.html kopen kan zonder menselijk contact, en voor velen is dat een grote plus.

Maar webwinkels zijn niet altijd transparant of betrouwbaar. Veel producten uit het buitenland, bijvoorbeeld bij het bekende AliExpress, voldoen niet aan de Europese veiligheidswetgeving. Het komt zelfs voor dat de seksspeeltjes van een compleet ander materiaal gemaakt zijn dan in de beschrijving staat, hetgeen problemen kan opleveren wanneer de consument het materiaal op de verkeerde manier schoonmaakt. Controle op materialen en veiligheid is er nauwelijks, en voor de consument is het onmogelijk te achterhalen of de claims die de verkoper maakt ook waar zijn.

Is het dan wel mogelijk om online seksspeeltjes te kopen? Niels van der Voort, oprichter van https://www.motsutoys.com geeft een paar tips. ,,Kijk ten eerste of je kan achterhalen waar het bedrijf gevestigd is. Als dat in de EU is, is de kans al veel kleiner dat je tegen veiligheidsrisico’s gaat tegenkomen. Daarnaast is het ook belangrijk dat er een duidelijk retourbeleid is, en dat de webwinkel extra informatie kan verschaffen wanneer de klant daarom vraagt.”

Het vooroordeel dat alles uit Azië troep is gaat al lang niet meer op, aldus van der Voort. ,,Wij importeren zelfs voornamelijk speeltjes uit Japan. De technieken en materialen daar zijn veel verder doorontwikkeld dan die in het Westen als het om seksspeeltjes voor mannen gaat. Steeds meer mannen weten deze zogenaamde onaholes https://www.motsutoys.com/onaholes.html (levensechte kunstvagina’s) te waarderen.”

Voor meer informatie kunnen media contact opnemen via tel: +31 (0)85-2100 205 of e-mail: info@motsutoys.com

PureSan

Tilburg