Wim van der Weegen is Logeion Communicatieman van het Jaar

Nieuwegein –  Wim van der Weegen is gekozen tot Logeion Communicatieman van het Jaar 2017. Van der Weegen wint de prestigieuze communicatieprijs vanwege zijn uitzonderlijke werk als hoofd Bestuurlijke Zaken, Advies en Communicatie van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid. “Van der Weegen was de motor en inspirator achter de geslaagde communicatie van het eindrapport over de crash van vlucht MH17. Hij zette doordacht en strak geregisseerd de Onderzoeksraad voor de Veiligheid weer nadrukkelijk op de kaart. Dat deed hij op zijn eigen manier: overtuigend, ingetogen en zelf op de achtergrond”, aldus juryvoorzitter Noud Bex.

De Verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het Jaar wordt jaarlijks georganiseerd door Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. De onafhankelijke vakjury heeft gefocust op vier aspecten: inspirerend, innovatief, impact en individuele bijdrage.

Wim van der Weegen neemt het stokje over van Janneke Eigeman van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging, zij won de prijs vorig jaar. Lovende woorden had de jury ook voor de andere twee finalisten Corine van Impelen (Naturalis) en Klaas Kregel (Domesta).

CommunicatieTalent

De prijs voor aanstormend talent onder de 30 jaar ging naar Laura Peels, destijds adviseur marketingcommunicatie bij het ministerie van Infrastructuur & Milieu. “Als het om communicatie gaat, heeft Laura Peels met een door haarzelf samengesteld team haar stempel gedrukt op de Nationale Klimaattop van het ministerie van I&M. Ze heeft laten zien dat ze met een brede kijk op stakeholders out of the box durft te denken en dat ze haar ideeën weet om te zetten in een vernieuwende aanpak”, aldus de jury.

De jaarlijkse communicatieprijzen werden uitgereikt op 1 juni in Nieuwegein, tijdens het communicatiecongres C-DAY17, georganiseerd door Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals.

Youtube-portret Laura Peels: https://youtu.be/8RzfJRssXbY

Youtube-portret Wim van der Weegen: https://youtu.be/03eU3o0d-Ok