Woerdenaar verpulvert Nederlands Record Polsstokverspringen

Jaco de Groot (Woerden) heeft zaterdag 12 augustus het Nederlands Record Polsstokverspringen ruim verbroken.

Tijdens het Hollands Kampioenschap in Zegveld kwam de atleet tot een sprong van 22.21 meter. Hiermee is hij de eerste springer ooit die de magische grens van 22-meter passeert. Het oude record stond op naam van Bart Helmholt uit het Friese Burgum. Hij kwam in juli 2016 tot een afstand van 21.64 meter.

Met zijn sprong won De Groot direct ook het Hollands Kampioenschap, welke hij als senior al tien keer eerder wist te winnen.

Het kampioenschap werd versprongen in Zegveld, welke met vijf andere accommodaties in de buurt van Utrecht de Hollandse regio omvat. Op 26 augustus vindt het Nederlands Kampioenschap plaats in Jaarsveld. Hierbij komen ook de Friese atleten in actie.

Video:

Meer info over de sport op de Facebook pagina PBH: https://www.facebook.com/PBHolland/

Polsstokbond Holland (PBH) is het bestuurlijke orgaan boven de polsstokverspring accommodaties in de regio Utrecht. Hieronder vallen de verenigingen in Zegveld, Linschoten, Polsbroekerdam, Jaarsveld, Vlist en Stichtse Vecht.

Polsstokbond Holland

Oudewater