L’ORÉAL ERKEND VOOR TOONAANGEVENDE ROL IN DUURZAAMHEID

Marktleider in beauty ontvangt voor het tweede achtereenvolgende jaar AAA-score van CDP

Clichy, 24 oktober 2017 – L’ORéAL wordt beschouwd als een wereldleider op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en is dit jaar door CDP, het non-profit wereldwijde milie#uinformatieplatform, op de A-lijst geplaatst voor klimaat, water en bossen.

CDP publiceert scores van A-D voor klimaat, water en bossen van meer dan 3000 grote bedrijven; de best scorende ondernemingen prijken op de prestigieuze A-lijst. Dit is het eerste jaar dat de NGO de bedrijfsscores op alle drie de gebieden tegelijk heeft bekendgemaakt, wat een holistische benadering van duurzaam ondernemen weerspiegelt.

L'ORéAL is één van de slechts twee bedrijven die een A scoren voor alle drie de programma's van CDP. Dit is een erkenning voor de acties die L'ORéAL het afgelopen jaar heeft ondernomen om de koolstofemissies terug te dringen, het waterbeheer te verbeteren, ontbossing in de toeleveringsketen aan te pakken en het voortouw te nemen in de nieuwe duurzame economie.

Jean-Paul Agon, CEO van L’ORéAL: 'We zijn zeer vereerd om door CDP erkend te worden als één van slechts twee bedrijven met drie A-scores. Halverwege onze ambities voor 2020 heeft L'Oréal al een grondige transformatie doorgevoerd om de ambitieuze doelstellingen die wij hebben geformuleerd, te bereiken, met name op het gebied van klimaatbescherming, duurzaam waterbeheer en onze strijd tegen ontbossing. Deze erkenning is een grote stimulans om nog verder te gaan.'

De A-lijst van 2017 bestaat uit 160 internationale bedrijven, erkend door het CDP met een A voor hun inzet op het gebied van klimaat, water of bossen, en is opgesteld op verzoek van 827 investeerders met activa van meer dan 100 biljoen dollar. Duizenden bedrijven dienen jaarlijks milieugegevens in bij CDP voor onafhankelijke beoordeling volgens zijn waarderingsmethode.

CDP’s voorzitter Paul Dickinson: 'Onze felicitaties aan alle bedrijven die dit jaar een plek op de A-lijst hebben gekregen. Het is inspirerend om te zien hoe zoveel mensen doortastende maatregelen treffen om milieurisico's te beperken en zich inzetten voor de overgang naar een duurzame economie. Deze bedrijven zijn de drijvende kracht achter de transitie nu we een omslagpunt naderen op het gebied van duurzaamheid.'

De A-lijst (voor klimaat, water en bossen) en de volledige bedrijfsscores zijn beschikbaar op de website van CDP: https://www.cdp.net/en/scores-2017

De scores worden op dezelfde dag gepubliceerd als de tweede jaarlijkse analyse van CDP in de reeks: Tracking progress on corporate climate action. Uit de beoordeling van dit jaar blijkt dat meer ondernemingen steeds ambitieuzere klimaatdoelstellingen voor de langere termijn vaststellen, terwijl de overgang naar een koolstofarme economie ook productinnovatie en de invoering van nieuwe instrumenten voor verandering stimuleert.

Over L'Oréal
L’Oréal maakt zich al meer dan 100 jaar sterk voor schoonheid. Met haar unieke internationale portfolio van meer dan 34 diverse en aanvullende merken, genereerde de Groep 25,8 miljard euro aan omzet in 2016 met 89.300 werknemers wereldwijd. L’Oréal, wereldwijde marktleider in beauty, is vertegenwoordigd in alle distributienetwerken: massamarkten, warenhuizen, drogisterijen, apotheken, haarsalons, travel retail, branded retail en e-commerce.

Onderzoek, innovatie en een toegewijd team bestaand uit 3.870 mensen behoren tot de kern van L’Oréal’s strategie om tegemoet te komen aan alle beauty-aspiraties wereldwijd.

L’Oréal’s toewijding aan duurzaamheid voor 2020 'Sharing Beauty With All' omvat de ambitieuze normen en waarden op het gebied van duurzame ontwikkeling binnen alle takken van de Groep.

Ga voor meer informatie over 'Sharing Beauty With All' naar http://sharingbeautywithall.loreal.com , over onze klimaatacties http://sharingbeauty.com/co2-emissions, over water http://sharingbeauty.com/water of de strijd tegen ontbossing http://sharingbeauty.com/zero-deforestation.

Over CDP
CDP is een internationale non-profitorganisatie die bedrijven en overheden stimuleert om hun broeikasgasemissies te verminderen, watervoorraden veilig te stellen en bossen te beschermen. Ze zijn verkozen tot beste aanbieder van klimaatonderzoek door investeerders en werken met institutionele beleggers met activa van 100 biljoen dollar. De macht van investeerders en kopers zetten ze in om bedrijven te motiveren om hun impact op het milieu openbaar te maken en te beheren. In 2017 hebben meer dan 6300 bedrijven met ongeveer 55% van de wereldwijde beurswaarde milieugegevens vrijgegeven via het CDP. Dit is een aanvulling op de meer dan 500 steden en 100 staten en regio's die gegevens hebben bekendgemaakt. Hiermee is het CDP-platform wereldwijd een van de belangrijkste bronnen van informatie over hoe bedrijven en overheden de milieuverandering stimuleren. CDP, voorheen Carbon Disclosure Project, is stichtend lid van de We Mean Business Coalition. Ga naar www.cdp.net of volg @CDP voor meer informatie.

Noot voor de redactie
De methodologie en criteria voor de A-lijst zijn beschikbaar op de website van CDP.

L'Oréal Nederland

Clichy