Eerste Ronald McDonald Huiskamer opent in Reinier de Graaf Gasthuis

PERSUITNODIGING
Families in het Reinier de Graaf Gasthuis kunnen vanaf woensdag 15 juni op een bijzondere manier ontspannen tussen de behandelingen door. Die dag opent namelijk de Ronald McDonald Huiskamer Delft, een ruimte waar zieke kinderen, hun ouders en broertjes en zusjes even de 'witte muren' kunnen ontvluchten. U bent van harte welkom om bij de opening aanwezig te zijn.

De Ronald McDonald Huiskamer Delft is een ruimte op de Kinder- en Jeugdafdeling van het Reinier de Graaf Gasthuis met een huiselijke inrichting en warme sfeer. Gezinnen zijn er even weg van de ziekenhuiskamer en kunnen er samen eten, tv kijken, een spelletje doen of op de bank ploffen. Het dagelijks management en de begeleiding van de vrijwilligers van de Ronald McDonald Huiskamer is in handen van Ronald McDonald Huis Den Haag.

Tijdschema
12.15 uur Zaal open
12.30 uur Openingswoord Ronald McDonald Kinderfonds (o.a. Marja van Bijsterveldt)
12.45 uur Toespraak kinderarts Jérôme Wishaupt
13.00 uur Toespraak directievoorzitter Carina Hilders
13.15 uur Ondertekening
13.30 uur Officiële openingshandeling
13.45 uur Rondleiding en taart voor medewerkers, ouders en patiënten

Reinier de Graaf Gasthuis
Johannes Vermeer Lounge (5e etage)
Reinier de Graafweg 5
2625 AD Delft

Net als thuis
De Huiskamer wordt geopend door Susan Baart, voorzitter bestuur Ronald McDonald Huis Den Haag, samen met Carina Hilders, directievoorzitter Reinier de Graafziekenhuis en Marja van Bijsterveldt, directeur van het Ronald McDonald Kinderfonds én aanstaande burgemeester van Delft. "Het is voor het eerst dat er een Ronald McDonald Huiskamer geopend wordt in een ziekenhuis waarbij geen Ronald McDonald Huis is gevestigd", zegt Marja van Bijsterveldt. "Ik vind het prachtig dat er nu een plek is voor ouders om te ontspannen en waar zieke kinderen en hun broertjes en zusjes even kunnen vergeten dat ze in het ziekenhuis zijn."

Loungeruimte voor pubers
Naast de Huiskamer is er 15 juni ook een feestelijke (her)opening van de vernieuwde loungeruimte voor pubers en de kinderkamer in het Reinier de Graafziekenhuis. Deze voorzieningen zijn eveneens mogelijk gemaakt door financiële steun van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Voor meer informatie en interviews kunt u contact opnemen met: Susanne Keulaerds, manager van Ronald McDonald Huis Den Haag, via s.keulaerds@Ronaldmcdonaldhuis.nl en 070-210 73 90.

Over Ronald McDonald Kinderfonds
Het Ronald McDonald Kinderfonds zorgt er al ruim 30 jaar voor dat zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar kunnen zijn, door het aanbieden van 13 Huizen vlak bij het ziekenhuis, 12 Huiskamers in het ziekenhuis waar kinderen even kunnen vergeten dat ze ziek zijn en 3 vakantiehuizen voor gehandicapte en zieke kinderen. Het Ronald McDonald Kinderfonds ontvangt geen overheidssubsidie en functioneert dankzij vrijwilligers, sponsors en donaties.

Ronald McDonald Kinderfonds

Delft