Nieuwe CFO voor Aethon

9 juni 2016

Aethon verwelkomt Roland Asberg (51) als nieuwe CFO. Met de komst van Asberg per 1 juni, versterkt het directieteam zich met een ervaren financial, onder meer op het gebied van corporate finance en fusies en overnames.

De snelgroeiende uitzender en detacheerder Aethon zag zijn omzet bijna verdubbelen in de afgelopen twee jaar met een gezonde winstgevendheid. Asberg wordt verantwoordelijk om de verdere groei financieel mogelijk te maken en een bijdrage te leveren aan de strategische keuzes van het bedrijf.

Asberg: "Het is, naast de indrukwekkende groeicijfers, voor mij doorslaggevend geweest dat Aethon nog een enorme potentie in zich heeft in markten waarin ze marktleidend zijn of worden: de zorg en overheid. Aethon heeft met haar concept van hoogopgeleide studenten en young professionals de toegang tot de arbeidsmarkt van morgen. Ik ben er van overtuigd dat de groei van een organisatie duurzaam is als ook de mensen groeien en vice versa. Die mindset zit bij Aethon in het DNA."

Met Asberg haalt Aethon een ervaren CFO binnen. Asberg was eerder verantwoordelijk voor corporate finance en treasury bij uitzender Vedior en reisorganisatie TUI . Ook was hij interim-manager bij onder andere chipmaker ASML. Van 2008 tot 2015 was hij CFO van TriFinance, de internationale speler op het gebied van financiële consultancy en detachering.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over Aethon of over Roland Asberg, kunt u contact opnemen met Joost van Dijk, hoofd Marketing & Business Development op telefoonnummer 06 520 225 61 of per email via joost@aethon.nl.

Aethon

Rijswijk