Nacht van de Vluchteling sluit inschrijving met record aan deelnemers

Een overweldigend aantal deelnemers heeft zich ingeschreven voor de zevende editie van de Nacht van de Vluchteling. Reeds tien dagen voor het evenement is het maximum aantal deelnemers bereikt, en is de inschrijving gesloten. In totaal loopt een recordaantal van 2800 deelnemers de Nacht van de Vluchteling 2016.

Op zaterdag 18 juni staan om stipt middernacht 1500 lopers aan de start van de sponsorloop in Rotterdam en ook nog eens 1000 lopers in Nijmegen. In het holst van de nacht lopen de deelnemers via vier rustpunten naar de finish, veertig kilometer verder in respectievelijk Den Haag en Arnhem. Tineke Ceelen, directeur Stichting Vluchteling: "Met de Nacht van de Vluchteling tonen duizenden lopers, hun vele tienduizenden sponsoren en nog eens de talloze sympathisanten aan dat het lot van miljoenen vluchtelingen wereldwijd ons niet onberoerd laat."

Avondloop

Naast de twee edities van 40 kilometer wordt er dit jaar ook een avondloop van 10 km georganiseerd. Hier zijn nu nog vijftig startbewijzen voor beschikbaar, maar verwacht wordt dat ook deze editie aankomend weekend vol zal zijn. De inschrijving sluit bij 300 deelnemers. De avondloop begint en eindigt op de Grote Markt in Den Haag, waar NPO Radio 2 van 's avonds 9 tot 's ochtends 9 uur live verslag doet van de Nacht van de Vluchteling.

60 miljoen

Wereldwijd zijn maar liefst 60 miljoen mensen op de vlucht voor oorlog, geweld en onderdrukking. Sinds de Tweede Wereldoorlog waren dat er niet zoveel. De opbrengst van de Nacht van de Vluchteling 2016 gaat naar levensreddende noodhulp aan vluchtelingen en ontheemden wereldwijd. Vorig jaar liepen 1.700 deelnemers 620.000 euro bij elkaar voor noodhulp aan Syrische vluchtelingen in Libanon.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie over de Nacht van de Vluchteling kunt u contact opnemen Rob Pietersen van Stichting Vluchteling via 06-305 94 328 of robpietersen@vluchteling.nl

www.nachtvandevluchteling.nl

Stichting Vluchteling giro 999