Eén op tien Nederlanders 'vergeet' geleend geld terug te betalen

AMSTERDAM, 20160608 -- Bijna 1 op de 10 Nederlanders is zich ervan bewust wel eens geld geleend te hebben zonder het terug te betalen. Dit blijkt uit onderzoek dat NovioResearch in opdracht van financieringsmaatschappij Findio onder 765 Nederlanders in verschillende leeftijdscategorieën heeft laten uitvoeren.

8,1% van de Nederlanders heeft wel eens geld geleend zonder dat terug te betalen aan de rechtmatige eigenaar. Onder alleenstaande Nederlanders met thuiswonende kinderen is dat percentage zelfs 13,6!. Nederlanders met uitwonende kinderen 'vergeten' het een stuk minder vaak, namelijk in 4,8% van de gevallen.

Met geleend geld cadeaus kopen
1 op de 20 Nederlanders heeft wel eens geld moeten lenen om een cadeautje te kunnen betalen voor familie of vrienden. Ook hier is het aandeel onder alleenstaande ouders met thuiswonende kinderen een stuk hoger, namelijk 1 op de 5!

Voor meer informatie over het onderzoek van Findio naar lenen, kijk op: https://www.findio.nl/nieuws/1-op-10-nederlanders-leent-geld-zonder-terugbetaling

Findio B.V. - onderdeel van Crédit Agricole S.A.

AMSTERDAM