Succes van 'Superversnellers' Meer dan Pure Snelheid

Nieuw onderzoek door Heidrick & Struggles identificeert 23 grote ondernemingen die concurrenten voorblijven door hun snelle mobilisering, uitvoering en aanpassing

LONDON en CHICAGO, 2 juni 2016 /PRNewswire/ -- Heidrick & Struggles [http://www.heidrick.com/] , een toonaangevende leverancier van wereldwijde executive search, leadership consulting en culture shaping services, heeft vandaag nieuw onderzoek bekendgemaakt dat beschrijft hoe sommige van 's werelds grootste bedrijven hun concurrenten verslaan door zich met de snelheid en flexibiliteit van een veel kleinere onderneming te bewegen.

Het nieuwe rapport van de firma, Accelerating performance: How to mobilize, execute, and transform with agility [http://bit.ly/1sJmKa3], wijst 23 "superversnellers" aan, bedrijven die gedrag vertonen dat hen in staat stelt om snel en resoluut te handelen zodat ze de concurrenten inhalen.

"Duurzaam organisatorisch succes in een onzekere, snel veranderende wereld vraagt om acceleratie," vertelt Colin Price, Executive Vice President en Global Managing Partner, Leadership Consulting. "Wij zien 'acceleratie' als het reduceren van time-to-value door het kunnen maken van sterke draaien en het snel kunnen opbouwen van markt-momentum."

Voor het volledige rapport, zie http://bit.ly/1sJmKa3 [http://bit.ly/1sJmKa3]

"De meeste competitieve differentiatie gebeurt op basis van het vermogen van een bedrijf de veranderingen in hun omgeving te begrijpen en er op tijd naar te handelen," aldus Price. "Voorbeelden van acties waarbij snelheid en flexibiliteit vereist zijn, zijn het aanboren van nieuwe bronnen van groei en het in stand houden van het bestaande concurrentievoordeel--met andere woorden tegelijk aanvallen en verdedigen."

Opvallend genoeg zijn lang niet alle superversnellers technologiebedrijven uit Silicon Valley--maar blijken ze afkomstig uit allerlei sectoren en geografische gebieden. "Twintig jaar geleden zouden we hebben gezien dat bedrijfstak en locatie meer bepalend waren voor de gunstige vooruitzichten op een succesvol bedrijf," aldus Price. "Toen waren er grote verschillen in aantrekkingskracht tussen de sectoren, maar nu kapitaal steeds meer gemondialiseerd, liquide en geïnformeerd is, zien wij dat creatieve ideeën en slagvaardige uitvoering op allerlei markten tot succes kunnen leiden."

De 23 Superversnellers (in volgorde van omzet in 2015)

1. Apple Verenigde Staten Technologie

21. Cerner Verenigde Staten Technologie

22. Intercontinental Exchange Verenigde Staten Financiële dienstverlening

23. Illumina Verenigde Staten Gezondheidszorg/Bio-wetenschappen

Door middel van analyse van deze en andere successvolle bedrijven is het Heidrick & Struggles Leadership Consulting-team tot een raamwerk gekomen waarmee een organisatie haar eigen functioneren kan versnellen.

"Door gebruik van dit raamwerk versnelt het metabolisme van een organisatie, waardoor het fitter, effectiever en beter in staat zal zijn om in te spelen op externe factoren, ongeacht de bedrijfstak of de locatie," aldus Price.

Over Heidrick & Struggles:

Heidrick & Struggles voorziet in de vraag naar executive talent en leadership bij wereldtop-organisaties en is het hoogst gerenommeerde bureau voor leadership consulting, culture shaping en senior-level executive search services. Heidrick & Struggles stond ruim 60 jaar geleden aan de wieg van het vak executive search. Tegenwoordig opereert de firma als vertrouwd adviseur, levert zij integrated leadership solutions en staat zij haar cliënten bij wanneer die de wereld veranderen, één leadership team tegelijk. www.heidrick.com [http://www.heidrick.com/].

H&S Media Contact:Lia Randazzo +1 312.731.4003lrandazzo@heidrick.com [mailto:lrandazzo@heidrick.com]

Photo: https://photos.prnewswire.com/prnh/20160531/374001http://photos.prnewswire.com/prnh/20140822/139029

Heidrick & Struggles

Web site: http://www.heidrick.com/