'Iedereen is van de Wereld' als themalied Nacht van de Vluchteling

Den Haag, 1 juni 2016 - Vandaag wordt het lied van de Nacht van de Vluchteling-campagne gelanceerd. Veertien artiesten maakten van het lied 'Iedereen is van de wereld' van The Scene een bijzondere, eigen versie. Met deze track vragen de artiesten aandacht voor miljoenen mannen, vrouwen en kinderen op de vlucht voor oorlog en conflict.

Het nummer is vanaf vandaag te downloaden. De opbrengst gaat naar de Nacht van de Vluchteling. Initiatiefneemster actrice Hadewych Minis nam vorig jaar contact op met Stichting Vluchteling met het idee het lied opnieuw op te nemen. Het resultaat is een indrukwekkende lijst van veertien artiesten: Hadewych Minis, Glenn de Randamie (TYPHOON), Lange Frans, Claudia de Breij, Paskal Jakobsen (Bløf), Barry Hay, René van Kooten, Angela Groothuizen, Paul de Munnik, JP den Tex, Aisha, Iris Kroes en Emilie Blom - (betrokken bij The Scene). Via een geluidsopname is ook de vorig jaar overleden frontman van The Scene, Thé Lau, te horen met de legendarische openingszin van het lied.

Hadewych Minis: 'We zijn Marijke en Max, vrouw en zoon van Thé Lau, erg dankbaar dat ze dit initiatief ondersteunen. De boodschap van 'Iedereen is van de Wereld' is universeel, roept op tot verbroedering en solidariteit en sluit naadloos aan op de boodschap die de Nacht van de Vluchteling uitdraagt."

"Hier kan niemand iets tegenin brengen", zegt Claudia de Breij. "Een mooi doel en een perfect nummer. Want iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen."

Het lied is live te horen bij de feestelijke start van de Nacht van de Vluchteling op zaterdag 18 juni. Het Nederlandse publiek kan de track voor 1 euro te downloaden. De volledige opbrengst van de downloads op iTunes gaan naar Stichting Vluchteling.

Tijdens de Nacht van de Vluchteling (www.nachtvandevluchteling.nl) lopen duizenden deelnemers in de nacht van 18 op 19 juni een 40 km lange sponsorloop van Rotterdam naar Den Haag of van Nijmegen naar Arnhem. Hiermee halen ze zoveel mogelijk geld op voor noodhulp aan vluchtelingen wereldwijd.

Voor meer informatie over Stichting Vluchteling: www.vluchteling.nl. Voor persvragen: RobertVerduyn@vluchteling.nl of 06-39769151, of RobPietersen@vluchteling.nl of 06-30594328.

Stichting Vluchteling giro 999