LIDKÖPING, Zweden, June 1, 2016 /PRNewswire/ --

Handheld Group [http://www.handheldgroup.com/nl ], een leidende fabrikant van robuuste mobiele computers, introduceert vandaag de Algiz RT7 eTicket, een nieuwe versie van de populaire Algiz RT7 Android-tablet die is uitgebreid met een speciale RFID-reader, zodat hij door medewerkers van openbaarvervoerbedrijven kan worden gebruikt voor mobiele kaartcontrole.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160523/371000 )

De Algiz RT7 eTicket [http://www.handheldgroup.com/nl/Robuuste-computer/tablets-notebooks/algiz-rt7-eticket ] biedt de optimale combinatie van geavanceerde functionaliteit, superieure transactiesnelheid, licht gewicht, betrouwbaarheid en robuustheid voor mobiel gebruik door openbaarvervoersbedrijven. De contactloze elektronische verbinding tussen kaart en reader zorgt voor een razendsnelle interface, zodat een hoog transactievolume kan worden afgehandeld.

De ingebouwde smartcardreader van Arcontia maakt van de Algiz RT7 eTicket een snelle en betrouwbare tool voor contactloze verzameling van betalingsgegevens. Deze krachtige reader is compatibel met de gehele MIFARE-serie, ondersteunt ISO/IEC en ISO14443 type A/B RFID-tags en -kaarten, en heeft twee ingebouwde Secure Access Modules (SAM) voor veilige transacties. Dit nieuwe product onderstreept nogmaals het commitment van Handheld Group om een revolutie te ontketenen in de mobiele kaartverkoop. Vanaf de M3 eTicket- en Nautiz eTicket-series heeft de firma steeds uitgebreidere en krachtigere apparaten ontwikkeld, die allemaal beschikken over de betrouwbare robuustheid die Handheld zo typeert.

"Toonaangevende openbaarvervoersbedrijven over de hele wereld maken gebruik van onze apparaten", zei Johan Hed, Director of Product Management van Handheld. "Deze bedrijven hebben een snel rendement op hun investering geboekt, doordat een traditioneel traag en arbeidsintensief proces dankzij de inzet van intelligente mobiele apparaten werd gestroomlijnd. Onze klanten melden een groter aantal transacties, minder zwartrijders en tot 20% hogere kaartverkopen".

Naast de geavanceerde RFID-reader biedt de Algiz RT7 eTicket ook een heel scala aan andere functies. Dankzij Google GMS-certificering zijn Google Play Store en Google Maps toegankelijk. Het capacitieve touchscreen van chemisch versterkt glas ondersteunt multi-touch en is afleesbaar in de zon. De Algiz RT7 eTicket beschikt over een 8-megapixel camera en een groot aantal aansluitmogelijkheden. Bovendien biedt dit product twee SIM-kaartsleuven, een ingebouwde GPS-ontvanger en een speciale 2D barcode-imager.

De Algiz RT7 eTicket koppelt ergonomie en robuustheid aan een krachtige Qualcomm quad-core processor en een handzaam ontwerp van slechts 660 gram. Met zijn IP65-classificatie is dit product bovendien waterbestendig en volledig beschermd tegen zand en stof. Bovendien voldoet de Algiz RT7 eTicket aan de strenge eisen van de MIL-STD-810G norm op het gebied van extreme temperaturen, herhaaldelijk vallen en trillingen.

Handheld stelt webinars beschikbaar voor potentiële gebruikers die meer willen weten over de Algiz RT7 eTicket. Zie http://www.handheldgroup.com/Webinar-eTicketing [http://www.handheldgroup.com/Webinar ] voor meer informatie.

De Algiz RT7 eTicket is beschikbaar voor orders.

Nuttige links

Specificaties van de Algiz RT7 eTicket [http://www.handheldgroup.com/nl/Robuuste-computer/tablets-notebooks/algiz-rt7-eticket ]

Persfoto's [http://www.handheldgroup.com/pressroom/algiz-rt7-eticket ]

Handheld Group [http://www.handheldgroup.com/nl ]