Studio Damon is Overall Winnaar Bruidsfoto & Film Award 2016

Maandagavond 30 mei zijn de Bruidsfoto & Film Awards 2016 uitgereikt tijdens een feestelijk event in de Maartenskerk in Doorn. Bruidsfotografen en -filmmakers uit heel Nederland en België ontvingen een felbegeerde award of een eervolle vermelding in één van de negen categorieën. Damon Pijlman uit Wassenaar is uit 2.200 inzendingen bekroond tot de Overall Winnaar 2016. Zijn sfeervolle foto van een geëmotioneerd bruidspaar tijdens de ceremonie kreeg de meeste publieksstemmen.

Fine art
Bruidsfoto's en -films krijgen steeds meer een een kunstzinnige en fine art-achtige uitstraling, vertelt Susan Lippe-Bernard, voorzitter van de vakjury en internationaal hoofdredacteur van Bruid & Bruidegom Magazine. "Daardoor is het handschrift van de maker vaak duidelijk te herkennen in de afbeelding." Dit geldt volgens haar ook voor de winnende foto van Damon Pijlman. "Het is een prachtige bruidsfoto, die technisch gezien briljant is. De emotie en het geluksgevoel spatten ervan af, gecombineerd met perfect licht in een fantastische setting. Deze foto roert de ziel en je krijgt haast de neiging om zelf de tranen te deppen van de bruidegom. Hij is kenmerkend voor het hoge niveau en de professionaliteit binnen de bruidsreportages", aldus Susan Lippe.

Nieuw: Bruidsfilm
Dit jaar is voor het eerst de categorie Film toegevoegd. Absoluut favoriet bij het stemmend publiek was een sensationele bruidsfilm van Maru Films uit Amsterdam. Een film die je in ruim drie minuten meevoert in het persoonlijk liefdesverhaal van het bruidspaar; boordevol emotie, liefdevolle momenten, bijpassende muziek, in een indrukwekkend landschap op IJsland. "Dit is een film die je wilt blijven terugkijken. Hij is bijna verslavend en bewijst dat een goede bruidsfilm méér is dan een aaneenschakeling van losse plaatjes. In deze film komen alle zintuigen samen", aldus Susan Lippe.

Alle winnaars
De Bruidsfoto & Film Award heeft als doel om de nieuwste bruidsfoto- en filmtrends te laten zien en bruidsparen kennis te laten maken met professionele bruidsfotografen en -filmmakers. Voor het complete overzicht van alle winnaars en eervolle vermeldingen, kijk op www.bffa.nl.

Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie
Wilt u een foto opvragen om te gebruiken in uw publicatie of wenst u meer informatie over de Bruidsfoto & Film Award? Neem dan contact op met Susan Lippe-Bernard (internationaal hoofdredacteur Bruid & Bruidegom Magazine en tevens voorzitter van de vakjury). Tel: 033-750 3500, e-mail info@bffa.nl.

Bruidmedia BV

Amersfoort