Gezonde kinderen voetballen voor kinderen met zeldzame ziekten

Een vrolijk voetbalevenement meemaken dat ook nog eens bijdraagt aan een onvergetelijke dag voor zieke kinderen? Op zaterdag 11 juni organiseren Stichting Zeldzame Ziekten Fonds, SportsGen en Hornbach het Hornbach Voetbaltalent 2016. Dit is een landelijk voetbalevenement voor kinderen tussen 6 en 13 jaar. Naast een groot voetbaltoernooi zijn er ook verschillende sportspelletjes te doen voor jong en oud.

Op deze dag voetballen kinderen voor zieke leeftijdsgenootjes. De gehele opbrengst van het toernooi zal door het ZZF worden besteed aan een onvergetelijke dag voor kinderen die lijden aan een zeldzame ziekte: een dagje naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen met hun gezin.

Scouts
Voor profvoetballers in de dop wordt het een extra spannende dag. Deelnemers aan het Hornbach Voetbaltalent 2016 maken namelijk kans om gescout te worden door een van de profclubs die aanwezig zijn.

Landelijke aftrap in Zaandam
Topsportster Estavana Polman en wethouder Olthof van de gemeente Zaanstad openen het landelijke toernooi in Zaandam op zaterdag 11 juni. Zij zullen samen met de eerste wedstrijd aftrappen met de zesjarige Jayden de Pender (patiënt ambassadeur). Jayden heeft een onbekende ziekte en treedt op als patiëntambassadeur namens het Zeldzame Ziekten Fonds. Na Zaandam volgen er voetbaltoernooien bij andere Hornbach-vestigingen op daarop volgende zaterdagen. Kijk voor meer informatie op hornbach.nl/voetbaltalent.

09.30 uur ontvangst
09.45 uur speech wethouder Olthof, gemeente Zaanstad
09.50 uur speech topsportster Estavana Polman (vriendin van ZZF-ambassadeur Rafael van der Vaart)
09.55 uur aftrap door Jayden de Pender, wethouder Olthof en Estavana Polman
10.00 uur start voetbaltoernooi en side-events

Hierbij nodigen wij u graag uit voor zaterdag 11 juni in Zaandam op het parkeerterrein van Hornbach, Symon Spiersweg 6. Uiteraard is er gelegenheid voor interviews. Graag horen wij dit van tevoren, zodat wij dit kunnen inplannen bij de aanwezigen.
Wij zien uw komst met belangstelling tegemoet. U kunt zich aanmelden bij Ilse Mijnders, via ilse.mijnders@vhgk.nl of 071 - 560 20 60. Wilt u ons voor donderdag 9 juni laten weten of wij op uw aanwezigheid kunnen rekenen?

Alvast vriendelijk bedankt en graag tot 11 juni in Zaandam!

Ilse Mijnders
Organisatie Hornbach Voetbaltalent 2016