Jacques Santer reikt Mérite Européen uit in Eerste Kamer

Op donderdag 2 juni a.s. vindt in de Eerste Kamer der Staten-Generaal de uitreiking van de Mérite Européen plaats, een prijs van de stichting Fondation du Mérite Européen. De prijs wordt sinds de jaren 80 door de Luxemburgse stichting uitgereikt aan personen die iets bijzonders hebben gedaan voor versterking van het Europees bewustzijn en de ontwikkeling van Europese waarden. Verschillende prominenten figuren uit de geschiedenis hebben in het verleden de prijs mogen ontvangen, onder andere voormalig ECB president Jean Claude Trichet en Herman van Rompuy.

Dit jaar valt de eer ten deel aan drie Nederlanders: voormalig correspondent Koos van Houdt, schrijver en publicist Geert Mak en NRC-journalist Caroline de Gruyter (NRC). De prijs zal overhandigd worden door Jacques Santer , voormalig voorzitter van de Europese Commissie en huidig president van de Raad van Bestuur van de stichting.

De uitreiking begint om 15.00 uur in de Eerste Kamer. Belangstellende pers is van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn. Graag van te voren uw aanwezigheid doorgeven via epdenhaag@ep.europa.eu.

Voor aanmelding of meer informatie kunt u contact opnemen met Ingelise de Boer van het Informatiebureau van het Europees Parlement via ingelise.deboer@europarl.europa.eu, of tel. 070-3135422

Europees Parlement Den Haag