'99% van de leraren vindt dat het onderwijs moet veranderen'

Op 25 mei tijdens het professionaliseringsevent voor docenten 'Leraren maken het verschil! - De Superschool' heeft 99% van de 1.400 aanwezige leraren uit het primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs aangegeven dat het onderwijs moet veranderen.

Het Nederlandse onderwijs staat onder druk. Schoolorganisaties kampen met problematiek als daling in het aantal leerlingen en het lerarentekort, terwijl leraren grote problemen ervaren bij de uitvoering van passend onderwijs en werken onder hoge werkdruk. Daarnaast verandert de samenleving waarbij steeds meer een gepersonaliseerde aanpak wordt gevraagd. Met de stelling 'We moeten naar een maatwerkdiploma' is 98% van de bezoekers het eens.

Volgens de organisatiewoordvoerder, Herman de Wild, is dit een duidelijk signaal. 'Leraren zijn de belangrijkste mensen binnen een schoolorganisatie. Als 99% van de leraren aangeeft dat het onderwijs aan verandering toe is, moeten we onze ogen daar niet voor sluiten en daar proactief mee aan de slag gaan.'

Meer onderzoeksresultaten binnenkort op www.dyade.nl.

Geplaatst in:

Voor meer informatie:
Herman de Wild / Directeur Dyade Academy
Herman.de.wild@dyade.nl

Over Dyade Academy
Dyade Academy ontwikkelt en verzorgt o.a. opleidingen voor leraren in het onderwijs op gebied van (persoonlijk) leiderschap en bedrijfsvoering. In onze opleidingen maken we de verbinding tussen onderwijs, wetenschap, bedrijfsleven en sport om het onderwijs te inspireren en te motiveren. Dit doen we door praktische, compacte opleidingen te ontwikkelen die worden gegeven door mensen met kennis van de onderwijsomgeving, de wetenschap, bedrijfsleven en sport.

Dyade Academy