Anneke Sipkens nieuwe Algemeen directeur Stichting DOEN

Anneke Sipkens is per 1 juni 2016 benoemd tot Algemeen directeur van Stichting DOEN. Zij volgt daarmee Nina Tellegen op. Anneke Sipkens is op dit moment werkzaam als Directeur Sustainability Advisory & Assurance Services bij Deloitte. Stichting DOEN is de financier van initiatieven die bijdragen aan een groene, sociale en creatieve samenleving. Daarnaast participeert DOEN in startende, innovatieve, sociale en/of duurzame ondernemingen in binnen- en buitenland.

Anneke Sipkens vormt samen met Financieel directeur Jasper Snoek de directie van Stichting DOEN.

Sipkens trad in 2010 in dienst bij Deloitte na ruim 20 jaar werkzaam geweest te zijn in zowel lokale als internationale posities in marketing, innovatie en business development bij Unilever en Douwe Egberts, waar ze onder andere betrokken was bij het verduurzamen van de koffieketen. Bij Deloitte was Sipkens verantwoordelijk voor het duurzaamheidsadvies en -audit team. In die hoedanigheid heeft zij een breed scala aan bedrijven en organisaties ondersteund bij het integreren van duurzaamheid in strategie, innovatie en bedrijfsprocessen. Met Stichting DOEN continueert Sipkens haar werk van het aanjagen en versnellen van een duurzame maatschappij. "Juist in deze tijd is het belangrijk om nieuwe, creatieve oplossingen die impact genereren op een goede en snelle manier te ondersteunen. Stichting DOEN heeft hierin een voorlopersrol en ik kijk ernaar uit om daar als Algemeen directeur van DOEN aan bij te dragen."

Stichting DOEN
Stichting DOEN is de aanjager van voorlopers, een fonds dat risico durft te nemen om het ideaal van een groene, sociale en creatieve samenleving mogelijk te maken. Stichting DOEN is in 1991 opgericht door de Nationale Postcode Loterij en is sindsdien uitgegroeid tot het fonds van de drie Goede Doelen Loterijen: de Nationale Postcode Loterij, de VriendenLoterij en de BankGiro Loterij. Met de bijdragen van deze loterijen ondersteunt DOEN jaarlijks ruim 200 initiatieven die bijdragen aan een groene, sociale en creatieve samenleving. Kenmerkend voor deze initiatieven is de ondernemende aanpak: het gaat om mensen, organisaties en bedrijven die risico's durven te nemen, creatief en innovatief zijn en daardoor effectief bijdragen aan een leefbare wereld. Naast het ondersteunen van deze voorlopers brengt DOEN hen ook met elkaar en met haar netwerk in contact.

Voor meer informatie over Stichting DOEN kunt u contact opnemen met Indra Heerkens, Communicatiemanager:
T 020 5737575
M 06 495 00 401