PC Emerg. Eur. Prop. Fund realiseert forse winstgroei in 1e kw 2016

Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. (Property Fund) heeft een solide eerste kwartaal achter de rug. De bruto huurinkomsten voor de vergelijkbare portefeuille (exclusief GiTy) stegen in het eerste kwartaal van 2016 naar EUR 1.472.000, vergeleken met EUR 1.435.000 in dezelfde periode een jaar eerder. De winst na belasting kwam in de eerste drie maanden uit op EUR 258.000, tegen EUR 143.000 in het eerste kwartaal van 2015.

De directie van Arcona Capital Fund Management B.V., manager van het Property Fund, is tevreden over de ontwikkelingen in het eerste kwartaal.

Guy Barker, managing director van Arcona Capital, stelt in een toelichting: "Het Property Fund profiteert nu van de verbetering van de bezettingsgraad die zich in 2015 aandiende. Wij verwachten dat deze verbetering zich in de komende maanden kan continueren door de sterke ontwikkeling van de Tsjechische en Slowaakse economie."

Palmer Capital Emerging Europe Property Fund N.V. belegt in commercieel vastgoed in Midden Europa. Aandelen van het fonds (ISIN-code NL0006311706) zijn dagelijks verhandelbaar via Euronext Amsterdam als closed-end beleggingsfonds.

Voor meer informatie:
Arcona Capital Fund Management B.V.
E-mail: info@arconacapital.com

PALMER CAPITAL NEDERLAND N.V.

Deventer