PERSUITNODIGING 1 juni opening hangcultuur mosselseizoen

Op woensdag 1 juni wordt het hangcultuur-mosselseizoen geopend. De vereniging van Zeeuwse hangcultuurkwekers nodigt u van harte uit het openingsevenement mee te maken.

Bijzondere start van het hangcultuur-mosselseizoen
Wij geven u inkijk in de wereld van de hangcultuur. Culinair expert Alain Caron vertelt alles over de bijzondere smaak en culinaire kwaliteiten van deze mosselen. Vervolgens oogst en beoordeelt hij de eerste mosselen op de direct bij het restaurant gelegen hangcultuurpercelen. In de mosselzaal van Restaurant Grevelingen kunt u aansluitend proeven van hangcultuur-mosselen op verschillende smakelijke bereidingswijzen. U bent van harte uitgenodigd om dit bijzondere mossel-evenement mee te maken.

Unieke kwaliteit
Hangcultuurmosselen zijn uniek. Ze groeien op dicht onder het Zeeuwse wateroppervlak. Het voedselaanbod is hier rijker, waardoor de mosselen een maand eerder verkrijgbaar zijn dan mosselen van de bodem. Hangcultuurmosselen zijn vrij van zand en hebben een heerlijke, delicate smaak door de optimale doorstroming van het zuivere Zeeuwse water, met zijn vele mineralen en sporenelementen.

Datum: woensdag 1 juni
Plaats: Restaurant Grevelingen, Mosselzaal
Grevelingendam, Parallelweg 1, 4311 NE Bruinisse.
Tijd: inloop 10.30 uur

Programma: zie bijlagen

Bij dit pers-evenement zijn aanwezig: Zeeuwse hangcultuurkwekers, bestuurders van Zeeuwse gemeenten en de provincie Zeeland, vertegenwoordigers Ministerie van Economische Zaken en de Producentenorganisatie Nederlandse Mosselcultuur.

Keurmerk
Zeeuwse hangcultuurmosselen zijn te herkennen aan een speciaal keurmerk dat een 100% Zeeuwse afkomst garandeert. De vereniging "Zeeuwse Hangcultuurkwekers" ziet toe op het gebruik van het keurmerk en de naleving van de regels

Voorlichter: Norbert Jeronimus (zie gegevens hieronder).
Algemeen woordvoerder op 1 juni: Martin Bout

Meer informatie
Voor meer informatie over dit evenement kunt u contact opnemen met Visofvis, Sophie Notten: sophie@visofvis.nl of Norbert Jeronimus: njeronimus@visofvis.nl
Telefoon: 0317 - 477 084 of 06 539 539 59.

Wilt u dit evenement bezoeken? Meldt u zich dan aan via sophie@visofvis.nl

Vereniging Zeeuwse Hangcultuurkwekers

Bruinisse