Amsterdamse studenten winnen marketing-competitie van L'Oréal

Amsterdamse studenten winnen Nederlandse finale L'Oréal Brandstorm

Hoofddorp, 18 mei 2016 - Studenten van de Universiteit van Amsterdam hebben de Nederlandse finale van Brandstorm gewonnen, de marketing-competitie die L'Oréal elk jaar organiseert. De winnaars kropen in de huid van een internationale brandmanager en ontwikkelden een all-round strategie voor het merk La Roche-Posay. Tijdens de wereldwijde finale op 29 en 30 juni in Parijs zullen zij hun concept voor de internationale jury presenteren.

L'Oréal Brandstorm is een competitie waar ambitieuze marketing-studenten kunnen laten zien wat ze in huis hebben. Dit jaar is vindt de 24ste editie plaats en het is de 18e keer dat Nederland meedoet. Een recordaantal aan teams, van universiteiten in Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Tilburg, hebben zich de afgelopen maanden verdiept in een business-case van La Roche-Posay. De opdracht: ontwikkel een creatieve en innovatieve digitale marketingstrategie voor de jonge doelgroep van 15 tot 25 jaar.
Het winnende team van studenten van de Univeriteit van Amsterdam bestaat uit Michelle Betschart, Vivian de Bruine en Willem Maijvis. Zij bedachten een all-round strategie, met het 'skin mates'-idee als meest verrassende component. Consumenten die kampen met verschillende huidaandoeningen kunnen via real life stories op Instagram op zoek gaan naar hun 'skin mate', die ze voorziet van verschillende tips op het gebied van huidverzorging.
De winnaars zijn dolenthousiast naar Parijs te mogen: "Het was fantastisch om mee te doen, omdat werken aan een real-life case in een team je ontzettend veel leert over hoe je een product of campagne vanaf nul kunt neerzetten." Roland De Cocq, algemeen directeur van de divisie Actieve Cosmetica, benadrukt: "De studenten hebben ons geïmponeerd met hun vermogen om betekenisvolle marketingaanbevelingen te doen. La Roche-Posay is een merk dat écht bijdraagt aan het verbeteren van de levenskwaliteit van de mensen. Dit heeft het winnende team met hun 'skinmates'-strategie heel goed begrepen."
Brandstorm is door de jaren heen een populaire onderdeel van masteropleidingen in business en marketing geworden. Daarnaast is de wedstrijd voor L'Oréal ook een prima rekruteringsmiddel: jaarlijks vinden wereldwijd meer dan 150 studenten via Brandstorm een baan bij L'Oréal.

Ga voor meer informatie over de Nederlandse finale van Brandstorm naar de YouTube-video.

Over L'Oréal Brandstorm

De wedstrijd Brandstorm werd in 1993 gelanceerd en geeft L'Oréal de gelegenheid om overal ter wereld de beste marketingtalenten te identificeren. Sinds het ontstaan trok de business game al meer dan 80.000 studenten van meer dan 360 universiteiten en 45 landen aan. Elk jaar rekruteert L'Oréal meer dan 150 studenten via Brandstorm.

Over L'Oréal
L'Oréal is al meer dan 105 jaar actief in de beautysector. Met een internationale portefeuille van 32 diverse en complementaire internationale merken behaalde de Groep in 2015 een geconsolideerde omzet van 25 miljard euro. L'Oréal heeft 82.900 medewerkers en is wereldleider op het vlak van schoonheid. Het merk is aanwezig in alle distributiekanalen: massamarkt, supermarkten, apotheken en drogisterijen, kapsalons, travel retail en merkboetieks.

L'Oréal heeft een uitmuntend Research & Innovation departement en 3870 onderzoekers waarmee het wil voldoen aan alle schoonheidsverwachtingen wereldwijd en aan de ambitie van de Groep om de komende jaren een miljard nieuwe gebruikers te bereiken. Met het programma 'Sharing beauty with all' ging L'Oréal een ambitieuze verplichting aan om in 2020 de duurzame ontwikkeling in de volledige waardeketen geïntegreerd te hebben.

www.loreal.com

Perscontact:

Coco Chloë Aarts
Corporate Communications Manager
Tel: +31 6 250 944 25
E-mail: coco.aarts@loreal.com

L'Oréal

plaats:
Hoofddorp
website:
http://www.loreal.nl

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234