Oude apparaten en spaarlampen leveren lokale goede doelen 25.000,- op

Inwoners uit de 327 gemeenten die samenwerken met Wecycle, konden voor een lokaal goed doel punten scoren door afgedankte elektrische apparaten of lampen (e-waste) in te leveren bij de milieustraat. De 25 gemeenten met de meeste punten per inwoner ontvangen ieder een sponsorcheque van 1.000,- euro voor een lokaal goed doel. Wecycle organiseert de inzameling en recycling van e-waste in Nederland.

Lokaal goed doel supporten met e-waste
Wie op de milieustraat e-waste inleverde, kon punten scoren voor het lokale goede doel. De 25 gemeenten met de meeste punten per inwoner, ontvangen van Wecycle een sponsorcheque van 1.000,- euro voor het gekozen lokale goede doel. De eindstand van alle deelnemende gemeenten staat op: wecycle.nl/inleveren.

Doel van de actie is om het inleveren te stimuleren van vooral kleine afgedankte elektrische apparaten en spaarlampen op de gemeentelijke milieustraat. Deze producten worden nog vaak vergeten bij het bezoek aan de milieustraat of weggegooid.

Op 1 oktober start een nieuwe ronde van de inleveractie. Alle gemeenten kunnen wederom een eigen lokaal goed doel opgeven. Mocht de gemeente geen keuze maken, dan maakt de lokale Oranjevereniging kans op de sponsorcheque.

Optimaal recyclen
Wecycle laat de ingeleverde elektrische apparaten voor bijna 80 procent recyclen, spaarlampen zelfs voor 90 procent. Door recycling blijven grondstoffen behouden, komen schadelijke stoffen niet in het milieu terecht en wordt de uitstoot van CO2 vermeden.

Over Wecycle
Wecycle is de stichting die sinds 1999 de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen (e-waste) organiseert. Wecycle garandeert optimale recycling van alle e-waste. De stichting onderhoudt een landelijk dekkend inzamelnetwerk door samen te werken met gemeenten, winkels, kringloopbedrijven, installateurs en kinderboerderijen. Wecycle werkt in opdracht van 1.500 producenten en importeurs. Meer informatie: wecycle.nl.

Voor nadere informatie over Wecycle kunt u contact opnemen met Ted van Hintum via telefoon 06 54 25 39 83 of ted.vanhintum@wecycle.nl

Wecycle

Zoetermeer