Professor Bas ter Weel nieuwe directeur van SEO Economisch Onderzoek

Prof. dr. B.J. (Bas) ter Weel (1975) is benoemd tot algemeen directeur van SEO Economisch Onderzoek. De benoeming gaat in per 1 september 2016. Tevens wordt hij benoemd tot hoog-leraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Het bestuur en de medewerkers van SEO zijn zeer verheugd met de komst van de heer Ter Weel naar SEO.

Bas ter Weel is momenteel onderdirecteur van het Centraal Planbureau (CPB) en is als hoogleraar economie verbonden aan de Universiteit Maastricht. Eerder was hij sectorhoofd Arbeid en Onderwijs en sectorhoofd Internationale Economie bij het CPB en bekleedde hij functies binnen de strategieafdeling van de Autoriteit Financiële Markten en aan de Universiteit Maastricht. Hij studeerde Economie aan de Universiteit Maastricht. Hij is in 2002 gepromoveerd tot doctor in de economische wetenschappen op het proefschrift 'The computerization of the labour market'.

Ter Weel volgt Barbara Baarsma op die in januari 2016 bij SEO vertrok om als directeur Kennisontwikkeling te worden benoemd bij de Rabobank.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Koert van Buiren, waarnemend directeur van SEO Economisch Onderzoek: 020-5251630 of directie@seo.nl.

SEO Economisch Onderzoek