Recordaantal deelnemers GeoWeek

23 mei start alweer de 10e editie van de GeoWeek waarin leerlingen tussen de 10 en 15 jaar op expeditie gaan met aardrijkskunde. In deze week ontdekken zij samen met geo-professionals de praktijk van het vak. Ruim 4400 leerlingen doen mee, een record!

Tijdens de GeoWeek gaan leerlingen in heel Nederland op bedrijfsbezoek, veldwerk of krijgen een gastles van professionals van ruim 50 bedrijven uit de bodem-, water-, en geo-informatiesector. Zo maken de leerlingen al op jonge leeftijd kennis met toekomstmogelijkheden van het werkveld. Dit is nodig om in de behoefte van technisch geschoolde geografen op langere termijn te voorzien, aldus het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap (KNAG).

De leerlingen gaan zelf aan de slag met bijvoorbeeld grondboringen, nemen watermonsters of leren werken met geografische-informatiesystemen. KNAG noemt 'zelf doen' een waardevolle ervaring. Wellicht zijn deze leerlingen de geotechnici van de toekomst. De GeoWeek is van 23 t/m 27 mei.

Geplaatst in:

Het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap (KNAG) organiseert elk jaar de GeoWeek. In deze week maken +/- 4000 leerlingen van 10 tot 15 jaar kennis met de technische kanten van aardrijkskunde door met hun klas op bedrijfsbezoek of veldwerk te gaan met een 'GeoBedrijf' of een 'GeoProf' op school te ontvangen.
De GeoWeek wordt financieel mogelijk gemaakt door Expertisenetwerk Bodem en Ondergrond (ENBO), KNAG, Ministerie van Infrastructuur en Milieu en de Unie van Waterschappen.
Pers is van harte welkom bij de expedities, neem hiervoor contact op met Ilse Staal via info@geoweek.nl, [Tel.] 030-7115116 of zie www.geoweek.nl.

KNAG