Bouw van Mariale bedevaartkerk in kop Zuid-as in de planning

Plan voor bouw van Mariale bedevaartkerk als replica van de Aya Sophia in kop Zuid-as betekent miljarden aan inkomsten voor Amsterdam.

Kerkelijke erkenning door bisschop Punt
De officiële hoogste kerkelijke erkenning door Mgr. J.M.Punt , bisschop van Haarlem-Amsterdam van de Amsterdamse Mariaverschijning ( 1945 ) maakt het voor Amsterdam mogelijk om uit te groeien tot een bedevaartplaats met de omvang van een Lourdes of Fatima.

Congres rond de "Vrouwe" in RAI , 22 mei a.s.
Op 22 mei aanstaande vindt er in het Forum Centre van de RAI een ontmoetingsdag plaats rond de Amsterdamse devotie tot Maria als "Vrouwe van alle Volkeren" met Mgr. J.M.Punt , de bisschop van Haarlem -Amsterdam en een aantal andere bisschoppen uit binnen en buitenland .
Volgens Reijnierse van de stichting Lourdes aan de Amstel zal daar ongetwijfeld ook het sluitstuk van de Amsterdamse Maria devotie ter sprake komen. Ook de bouw van de langverwachte grote bedevaartkerk naar model van de Aya Sophia aan de Zuidelijke wandelweg tegenover de RAI waar thans nog een aantal kavels ter beschikking zijn na het niet doorgaan van het bouwplan voor een Theater van Joop van der Ende, annex uitgaansgebied.

Paus Franciscus
Een groot aantal theologen, bisschoppen en kardinalen heeft onlangs een petitie aan Paus Franciscus gericht - naar directe aanleiding van de Amsterdamse Mariaverschijning - met het verzoek tot een zogeheten dogmaverklaring. Dit nieuwe dogma waarin Maria erkend wordt als medeverlosseres , middelares en voorspreekster werd door Maria in Amsterdam gevraagd. Afkondiging van dit dogma en de eventuele komst van de paus naar Amsterdam zal van de stad een Lourdes aan de Amstel maken.

Wereldwijd verspreidde Amsterdamse devotie
De Vrouwe van alle Volkeren - de naam waaronder Maria zich in Amsterdam bekend maakte - wordt tegenwoordig in vele landen vereerd, waaronder de Filipijnen, Duitsland, Argentinië, India en Brazilië. Wereldwijd heeft de "Vrouwe" tientallen miljoenen volgelingen, die graag op bedevaart zouden komen naar de plaats waar Maria verschenen is. Lourdes, Fatima en de nieuwe bedevaartsplaats in Medjugorje in Bosnië trekken samen 10 miljoen pelgrims per jaar .
Maria wordt ook onder Moslims ook vereerd. Efese in Turkije, waar het 'huisje van Maria staat', trekt jaarlijks 3 miljoen bedevaartgangers. Maria is dus niet alleen een christelijke heilige, maar daadwerkelijk een Vrouwe van alle volkeren. In de huidige tijd zou een gedeelde devotie in Amsterdam een sterk verzoenende werking kunnen hebben.

www.devrouwevanallevolkeren.nl
www.hetvijfdemarialedogma.nl