Vivesta koopt winkelcentrum Penningkruid te Kampen

Ede - Vivesta Winkelcentrum Penningkruid B.V. is op 10 mei 2016 eigenaar geworden van winkelcentrum Penningkruid te Kampen. Het winkelcentrum is gelegen aan de Penningkruid en de Wederiklaan in de woonwijk Cellesbroek. Het winkelcentrum beslaat ruim 4.000 m2 en is momenteel volledig ingevuld. Naast landelijke ketens als Jumbo en Kruidvat zijn er ook lokale ondernemers actief. Zo zijn er onder meer een kapsalon, een bloemenzaak, fietsenwinkel en een Chinees restaurant gevestigd.

Gerard Wagteveld, vennoot: 'We bezitten met Vivesta inmiddels meerdere wijkwinkelcentra en Winkelcentrum Penningkruid is hier een heel mooie uitbreiding op. Het heeft een sterke huurdersmix en voor bezoekers is het prettig dat het winkelcentrum volledig overdekt is en er gratis geparkeerd kan worden.'
Aart de Jong, vennoot, is blij met de aankoop van het winkelcentrum: 'Deze aankoop is een solide belegging die uitstekend past binnen de strategie van de Vivesta Groep om de komende jaren onze retail portefeuille uit te breiden.'

Met de koop is een bedrag van ca 6,4 miljoen Euro gemoeid.

Vivesta Winkelcentrum Penningkruid B.V. is mede onderdeel van de Vivesta Groep uit Ede. Vivesta hoopt op korte termijn meerdere aankooptransacties bekend te maken.

Vivesta

Ede