Merken erkennen dat ze niet klaar zijn om de verwachtingen van de mobiele consument te bedienen

97% van de merken gelooft dat een goede mobiele ervaring effect heeft op de loyaliteit van de klant. Maar 4 van de 10 hebben nog geen mobiele strategie.

BRUSSEL, 10 mei 2016 /PRNewswire/ -- Sitecore [http://www.sitecore.net/]®, de wereldleider op het vlak van experience management software, maakte vandaag de resultaten bekend van een internationaal klantenonderzoek, uitgevoerd in samenwerking met Vanson Bourne [http://www.vansonbourne.com/]. 450 marketeers van merken in 11 landen werden onderzocht op het punt van hun houding en strategie ten aanzien van de mobiele ervaring van consumenten.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140227/SF73524LOGO [http://photos.prnewswire.com/prnh/20140227/SF73524LOGO]

Uit het onderzoek blijkt dat een groot deel van de merken niet is voorbereid op de implementatie van een mobiele strategie. Ze maken niet voldoende hulpmiddelen beschikbaar om de mobiele ervaring te organiseren, aan te passen en te verbeteren op een manier die overeenkomt met de verwachtingen van de dynamische consument.


Bijzonder opvallend is dat 97% van de merken gelooft in een positief effect van goede mobiele ervaringen op de loyaliteit van klanten. Toch geeft 41% aan helemaal geen mobiele strategie te hebben, of over een bepaalde vorm van mobiele strategie te beschikken die nog geïmplementeerd moet worden. Tegelijk gelooft 70% van deze merken dat hun organisatie ook tenminste in de volgende zes maanden nog geen strategie voor mobiele ervaringen zal definiëren.

Gevraagd naar een beschrijving van de huidige interactie van hun organisatie met consumenten via mobiele kanalen, zegt slechts 51% van de merken dat hun bedrijf content voor mobiele online klanten personaliseert. Slechts 61% beschikt over een website die is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik.

Van de merken die een strategie voor mobiele ervaringen plannen of beginnen in te voeren, geeft daarnaast echter ook 98% aan dat de organisatie op een bepaalde manier is beïnvloed door het focussen op de mobiele klantervaring. Voor 53% heeft de investering in mobiele oplossingen geleid tot een structurele reorganisatie of het ontstaan van nieuwe teams en afdelingen. Volgens 46% heeft het geleid tot bezuinigingen in andere bedrijfsgebieden waarmee ter financiering van deze extra investering.

"Doordat mobiele apparaten op internet de rol van de pc hebben overgenomen, moeten merken de mobiele omgeving meewegen bij het definiëren van de klantervaring die ze leveren," zegt Scott Anderson, CMO, Sitecore. "Consumenten verwachten tegenwoordig een contextuele ervaring, met inbegrip van mobiele functies. Ze belonen merken die dit doen met hun loyaliteit en bestraffen tegelijk degene die dit niet doet met een lagere omzet. Elke consument moet tegenwoordig als mobiele consument worden beschouwd."

Volgens Simon Hacking, online marketing manager bij Chester Zoo, "Mobiele communicatie is essentieel voor wat wij doen en is verantwoordelijk voor 70% van het bezoek aan onze website. Het is van groot belang dat we altijd de juiste ervaring aanbieden. Door gebruik te maken van Sitecore kan onze mobiele app gepersonaliseerde content leveren overeenkomstig de locatie waarop individuele bezoekers zich in de dierentuin bevinden.

Verdere belangrijke conclusies



-- Merken en consumenten stemmen ermee in:

-- respectievelijk 97 en 76 procent bevestigt dat soepele mobiele
ervaringen effect hebben op de merkentrouw.
-- Beveiligingsfuncties (zoals inloggen met een wachtwoord), snelheid
en gemak zijn de drie belangrijkste factoren die een goede mobiele
ervaring uitmaken.
-- Respectievelijk 96 en 66 procent stemt in dat mobiele verwachtingen
en vereisten in de komende drie jaar zullen veranderen.
-- Slechts 23% van de merken kan de eigen prestaties betreffende mobiele
ervaringen meten op basis van KPI's.
-- En maar 48% van de merken geeft aan dat hun organisatie momenteel een
soepele mobiele ervaring aan hun klanten levert.

Over het onderzoek
De studie is gebaseerd op een onderzoek onder 4.500 internationale consumenten en 450 merken. Het werd door Vanson Bourne verricht in januari en februari 2016. Het kwantitatieve onderzoek deed een steekproef onder mobiele gebruikers en vertegenwoordigt een representatieve mix van digitale consumenten van 18 jaar en ouder. Bij de verzamelde demografische gegevens voor het onderzoek hoorden het inkomen, de geografische locatie, het geslacht en de leeftijd. De merkgegevens zijn een weerspiegeling van land, sector en grootte in 13 primaire branches, waaronder financiële diensten, detailhandel, horeca en vrijetijd, gezondheidszorg, media en marketing en FMCG.

Over Sitecore
Sitecore is de marktleider op het punt van customer experience management software. Het Sitecore® Experience Platform beheert content, levert contextuele informatie en automatiseert communicatie op schaal. Het stelt marketeers in staat om onmiddellijk met content binnen context te reageren op hoe klanten communiceren met het betreffende merk, via elk denkbaar kanaal. Deze vorm van context marketing is de enige manier om zinvolle klantervaringen te organiseren die doelgroepen verbluffen, loyaliteit stimuleren en betere verkoopcijfers opleveren. Meer dan 400 van de grootste merken ter wereld vertrouwen op Sitecore om te helpen bij gepersonaliseerde interacties die trouwe klanten opleveren. In Nederland zijn dat onder andere Pon/Koninklijke Gazelle, Eneco, Transavia, CZ, provincie Noord-Brabant, Damen Shipyards, Unirobe Meeùs Groep, KNAB (Aegon), KIA en Medig. Ook in België bevat het klantenbestand de nodig TOP 200-bedrijven en multinationals, waaronder Bekaert, Barco, Beaulieu, Bridgestone Europe, Elia, Partenamut, Connections, Etex Group, NMBS, Onafhankelijk Ziekenfonds, Test-Aankoop, Thomas Cook, Nationale Loterij en Unilin Industries. Ga voor meer informatie naar sitecore.net [http://www.sitecore.net/?sc_camp=05B4CE9417A34B68814127305632A1FD].

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Sitecore
Sitecore
Ilse Lauwens
ill@sitecore.net [mailto:pr@sitecore.net]

Progress Communications
Veerle Wijsgeer / Steven Verbeiren
sitecore@progresscommunications.nl [mailto:sitecore@progresscommunications.nl]
+32 (0)2 474 17 46

Sitecore is een geregistreerd handelsmerk van Sitecore Corporation A/S en/of zijn dochterbedrijven in de VS en overige landen. Alle andere merknamen, productnamen of handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke rechthebbenden. Sitecore behoudt zicht het recht voor om aangeboden producten en diensten, evenals specificaties en prijzen, op elk gewenst moment en zonder kennisgeving te wijzigen.

© 2015 Sitecore Corporation A/S. Alle rechten voorbehouden.



Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140227/SF73524LOGO


Sitecore


Web site: http://www.sitecore.net/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234