Nederland dynamische foodboxvergelijker rijker

Amsterdam, 10 mei 2016 - Nederland is een innovatieve tool rijker. Performance marketingnetwerk zanox lanceert haar nieuwste dienst: de foodboxvergelijker.
Afgelopen jaren is het aantal aanbieders van foodboxen sterk toegenomen, maar hoe kiest de consument de juiste foodbox? Met de lancering creëert zanox transparantie en gemak in deze nieuwste trend op het gebied van gezonde life style en positioneert zich als partner binnen de foodmarkt. De foodboxvergelijker is exclusief te gebruiken binnen het netwerk van zanox.

Vooruitstrevend in de nieuwste foodtrend
zanox is continu op zoek naar vernieuwende concepten binnen de affiliate markt, waarbij innovatie voorop staat. Mede door deze focus, krijgen aangesloten adverteerders en websites de mogelijkheid om in te spelen op de nieuwste trends. Hoewel de foodboxenmarkt nog aardig 'vers' is, liegen recente statistieken er niet om; uit cijfers van onderzoeksbureau Retail Intelligence Lab blijkt dat de foodboxmarkt in Nederland maar liefst Euro225 miljoen waard is. Daarnaast toont Multiscope aan dat er sprake is van een groeiende behoefte aan het gemak van een foodbox en gezonde maaltijden.

Vergelijker blinkt uit in gemak voor consument en website
De foodboxvergelijker is uniek en interactief, omdat de consument met behulp van filters de foodbox kan vinden die het beste aansluit op haar behoefte. Zij kan in één oogopslag alle aanbieders bekijken, de verschillende foodboxen overwegen en vervolgens een gedegen keuze maken.
Diverse foodboxaanbieders zijn opgenomen in de vergelijker. Deelnemende aanbieders zijn bijvoorbeeld HelloFresh, de Allerhande Box van Albert Heijn en de Streekbox.

Niet alleen voor de consument is de vergelijker an easy-to-use tool, ook websitebeheerders aan de achterkant kunnen de foodboxvergelijker eenvoudig implementeren en volledig aanpassen aan de huisstijl van de website. Een van de eerste websites waar de vergelijker is gelanceerd is www.receptenvandaag.nl. Bo Pennings, eigenaar Receptenvandaag.nl: "Wij willen onze bezoekers graag zoveel mogelijk bieden op het gebied van makkelijke, snelle en gezonde recepten. Met de handige foodboxvergelijker kunnen wij onze bezoekers niet alleen kennis laten maken met het gemak van een maaltijdbox, maar ze bovendien helpen bij het kiezen van de box die het beste bij hun past!"

Over zanox
Zanox is het grootste performance marketing netwerk van Europa en vormt de schakel tussen de aangesloten publishers en adverteerders. Klanten in het portfolio zijn de Bijenkorf, Zalando, Douglas en Home24. Zanox investeert in innovatieve concepten en tools zoals ZX orangelabel, mobile en social shoppable channels.

zanox Benelux