Epke Zonderland draagt bij aan ontwikkeling kwark voor sporters

Campina levert als enige Nederlandse merk aan TeamNL in Rio

Met nog 87 dagen te gaan tot de Olympische Spelen in
Rio de Janeiro, zijn de voorbereidingen van de sporters in volle gang. Een belangrijk onderdeel van de voorbereiding is de juiste voeding. Campina is official supplier van TeamNL en levert op verzoek van NOC*NSF de komende Olympische Spelen yoghurt en kwark aan het Nederlands olympisch team in Rio. Vandaag presenteerde olympisch turnkampioen Epke Zonderland in Sportcentrum Papendal de nieuwe kwark van Campina, die hij samen met Erik te Velthuis, manager van topsportrestaurant Papendal, voor het zuivelmerk ontwikkelde. Vooralsnog zijn de producten van Campina de enige Nederlandse voedingsmiddelen die speciaal voor TeamNL worden geleverd in Rio.

"Voor een topsporter is gezonde voeding net zo belangrijk als hard trainen," aldus Maurits Hendriks, Chef de Mission van TeamNL. "Zuivel is een vast onderdeel van de maaltijden van een topsporter. Daarom ligt de samenwerking met het oer-Hollandse Campina voor de hand. Door de betrokkenheid van de experts op het gebied van sportvoeding van TeamNL en Campina, voldoet de kwark aan alle voorwaarden die topsporters stellen aan hun voeding."

De nieuwe Campina milde, magere kwark is van nature rijk aan proteïne, wat goed is voor de opbouw en het herstel van de spieren.

In de geest van de campagne 'Sterk met Campina', waarmee Campina en Epke Zonderland Nederland willen helpen om krachtig en fit te blijven, is de kwark vanaf deze week ook voor alle niet-olympische sporters verkrijgbaar in de supermarkt. Campina milde magere kwark is verkrijgbaar in een 500ml beker in naturel en twee smaakvarianten, met een vleugje kokos en met een vleugje vanille.

Geplaatst in:

Voor vragen, meer informatie, persmateriaal en afbeeldingen in hoge resolutie, kunt u contact opnemen met:

Het PR Bureau
Lieke Maalderink
T: 020 670 2232
E: lieke@hetprbureau.nl

_____________________

FrieslandCampina Branded Netherlands
FrieslandCampina Branded Netherlands is een werkmaatschappij van de business group FrieslandCampina Consumer Products Europe, Middle East & Africa en produceert en verkoopt onder meer melk, zuiveldranken, yoghurts, desserts, koffieverrijkers, kaas en boter, voor consumenten in Nederland.

Koninklijke FrieslandCampina N.V.
Elke dag voorziet Royal FrieslandCampina miljoenen consumenten verspreid over de wereld van zuivelproducten met waardevolle voedingsstoffen uit melk. Met een jaaromzet van 11,3 miljard euro behoort FrieslandCampina tot de grootste zuivelondernemingen in de wereld.
FrieslandCampina produceert en verkoopt consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika via eigen dochterondernemingen. Daarnaast worden vanuit Nederland wereldwijd zuivelproducten geëxporteerd. Ook worden producten geleverd aan professionele afnemers, waaronder room- en boterproducten aan bakkerijen en horecabedrijven in West-Europa. FrieslandCampina verkoopt wereldwijd ingrediënten en halffabricaten voor producenten van kindervoeding, de voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische sector.
FrieslandCampina heeft vestigingen in 32 landen met ruim 22.000 medewerkers. De producten van FrieslandCampina vinden hun weg naar meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. De activiteiten van FrieslandCampina zijn onderverdeeld in vijf marktgeoriënteerde business groups: Consumer Products Europe, Middle East & Africa; Consumer Products Asia; Consumer Products China; Cheese, Butter & Milkpowder en Ingredients. De vennootschap is volledig in handen van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina U.A., met 19.000 leden-melkveehouders in Nederland, Duitsland en België een van de grootste zuivelcoöperaties in de wereld. Voor meer informatie: www.frieslandcampina.com

Campina

Amersfoort