Wereldtop kickboksen vecht in Amsterdam

Co-Headline Gevecht, Weltergewicht Contender toernooi voor GLORY 31 Amsterdam op 25 juni

Co-Headline Gevecht: Ismael Londt vs. Hesdy Gerges
Weltergewicht Toernooi Gevecht: Murthel Groenhart vs. Karim Benmansour
Weltergewicht Toernooi Gevecht: Yoann Kongolo vs. Harut Grigorian

Amsterdam, 10 mei 2016 - Kickboksers uit de wereldtop gaan zaterdag 25 juni met elkaar in gevecht op het beroemde evenement GLORY 31 Amsterdam in de RAI. Dit heeft GLORY, 's werelds leidende kickboksorganisatie, dinsdag in Amsterdam bekendgemaakt.

Grote naam op het evenement is de Nederlandse wereldkampioen lichtgewicht Robin ''Pokerface" van Roosmalen, die zijn titel verdedigt tegen de Thai Sittichai Sitsongpeenong.

In de categorie zwaargewicht nemen de nummers 2 en 3 van de wereld, Ismael ''Mr. Pain" Londt uit Nederland, en de in Egypte geboren Hesdy ''Fighterheart'' Gerges, het tegen elkaar op. De winnaar van dit gevecht strijdt later dit jaar om de wereldtitel tegen de regerend zwaargewichtkampioen Rico Verhoeven.

Tevens op het programma staat het zogenaamde 'Contender toernooi' in het weltergewicht. De openingspartij van dit toernooi is de eerste halve finale tussen Murthel ''The Predator'' Groenhart en de Franse GLORY-debutant Karim ''The Felin" Benmansour.

De andere halve finale gaat tussen de Zwitser Yoann Kongolo en Harut Grigorian, die uitkomt voor zijn geboorteland Armenië.
De winnaars van deze twee halve finales knokken later deze avond tegen elkaar, om onderling uit te maken wie de eerstvolgende 'Contender' is die een poging mag doen om de huidige weltergewichtkampioen, Nieky Holzken, van de troon te stoten.

Persoonlijke prestaties van de deelnemers

Ismael ''Mr. Pain" Londt: 38 winst, 6 verlies, 1 onbeslist, 18 knock-outs
Hesdy "Fighterheart" Gerges: 49 winst, 14 verlies, 2 onbeslist, 23 knock-outs
Murthel "The Predator" Groenhart: 60 winst, 20 verlies, 3 onbeslist, 34 knock-outs
Yoann Kongolo: 61 winst, 7 verlies, 45 knock-outs
Harut Grigorian: 42 winst, 9 verlies, 31 knock-outs
Robin ''Pokerface" van Roosmalen: 35 winst, 6 verlies, 19 knock-outs
Sittichai: 110 verlies, 29 verlies, 5 onbeslist, 30 knock-outs

Het gehele programma van GLORY 31 Amsterdam is te zien op www.glorykickboxing.com

Glory 31 Amsterdam wordt in de BENELUX (LIVE) uitgezonden door SPIKE.

Tickets voor GLORY 31 Amsterdam zijn verkrijgbaar via ticketmaster.nl. Prijzen: 45,- / 65,- / 75,- / 95,- / 115,- en 195,- euro (exclusief servicekosten). Minimumleeftijd bezoekers: 16 jaar.

Over GLORY:
GLORY, opgericht in 2012, is eigendom van GLORY Sports International (GSI), een professionele aanbieder van martial arts gevechten en televisie-content, met kantoren in New York, Denver, London, Amsterdam, en Singapore. Het programma-aanbod van GLORY is te zien in meer dan 200 landen. De regels van GLORY kickboksen zijn gebaseerd op een mix van verschillende gevechtsdisciplines waaronder karate, muay thai, taekwondo en traditioneel boksen. Like ons op Facebook, volg ons op Twitter @GLORY_WS, en volg ons online op glorykickboxing.com.

Geplaatst in:

Perscontact:
Bert van der Ryd
bert@gloryworldseries.com

Glory Sports International Ltd.