80% van Nederland heeft door internet meer controle over uitgaven

Ruim 70% krijgt een kick als zij een product kunnen kopen voor minder dan de normale verkoopprijs

Rotterdam, 9 mei 2016 - Nederlanders zijn trots op hun slimme koopmansdrift. Zestig procent ziet het zelfs als een sport om het beste product of dienst voor de laagste prijs te kopen. Door internet en de komst van vergelijkingssites heeft tachtig procent van de Nederlanders meer controle over zijn/haar eigen uitgaven. Ongeacht de prijs, verwachten we wel altijd een goede service. Volgens de helft van de Nederlanders is een app hier onderdeel van. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Oxxio onder duizend Nederlanders van achttien jaar en ouder.

Niet zuinig, maar slim
Ruim zeventig procent van de Nederlanders krijgt een kick als zij een product kunnen kopen voor minder dan de normale verkoopprijs. En meer dan zestig procent stelt een aankoop geregeld uit als zij geen korting kunnen krijgen. Driekwart let bij maandelijks terugkerende kosten (zoals een abonnement) extra goed op dat zij een goede deal maken. Nederlanders zijn zeer bedreven in het zoeken naar de beste koop. Deze zoektocht vindt veelal online plaats, via zoekmachines (72%), vergelijkingsites (58%) en websites van winkels of leveranciers (45%). De ouderwetse manier via reclamefolders (42%) en in de winkel (38%) lijkt minder populair te worden.

Service
Naast een goede prijs verwachten Nederlanders ook een goede service. 85% vindt dat wanneer je iets met korting koopt, de service hetzelfde moet zijn als wanneer je iets zonder korting koopt. Een app is volgens veel Nederlanders tegenwoordig onderdeel hiervan. Inzicht hebben in je eigen gegevens (55%) en zelf zaken aanpassen/regelen via de app (50%) zien Nederlanders graag terug in een app.

Superslim. Supervoordelig.
Oxxio is er voor de Nederlanders die een scherpe prijs willen én goede online service verwachten. Daarmee speelt Oxxio in op de behoefte van de consument om zowel op prijs als op service de slimste deal te zoeken. Oxxio heeft eind april een nieuwe campagne gelanceerd. In deze campagne staan een scherpe prijs én een toegankelijke en vooruitstrevende dienstverlening door de Oxxio App centraal. Met de pay-off - Superslim. Supervoordelig. - zet Oxxio zich neer als sympathieke prijsvechter met een slimme app. Door gebruik te maken van innovatieve technologie heeft de klant alle inzicht- en service tools in de app. En samen met stroom en gas tegen een altijd lage prijs is dit een unieke combinatie.

Het onderzoek is uitgezet onder 1.000 Nederlanders van 18 jaar of ouder in april 2016 door PanelWizard.

Over Oxxio
Oxxio levert groene stroom en gas tegen een altijd lage prijs. Met grensverleggende oplossingen zet Oxxio zich actief in om Nederlandse huishoudens meer inzicht en grip te geven op energieverbruik en -kosten. Voor het krijgen van grip is een centrale rol weggelegd voor de Oxxio App, waarmee klanten zelf hun energiezaken eenvoudig kunnen regelen. De app geeft inzicht in verbruik en adviseert proactief hoe energie kan worden bespaard. In samenwerking met gebruikers (klanten en niet-klanten) wordt de Oxxio App continue doorontwikkeld. Door technologische ontwikkelingen in hoog tempo door te voeren, maakt Oxxio energie eenvoudiger en toegankelijker.

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

Het PR Bureau
Vivijan Steenhuis
T: 020 - 670 22 32
E: vivijan@hetprbureau.nl

Voor meer informatie zie ook www.oxxio.nl.

Oxxio

plaats:
Rotterdam

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234