Moederdagontbijt voor moeders in Ronald McDonald Huis Den Haag

McDonald's verzorgt Moederdagontbijt

Een verrassing voor alle moeders die op dit moment in Ronald McDonald Huis Den Haag logeren: ze werden vanmorgen getrakteerd op een speciaal Moederdagontbijt van McDonald's. Ook vaders en broertjes en zusjes van kinderen die zijn opgenomen in het Juliana Kinderziekenhuis prikten een vorkje mee.

Medewerkers van McDonald's waren vanmorgen al vroeg in Ronald McDonald Huis Den Haag aanwezig om alle families te trakteren op versgebakken croissants, verse jus d'orange, McMuffins Bacon & Egg, vers fruit en heerlijke koffie. Daarnaast werden ook 32 ontbijtjes geserveerd op de afdelingen neonatologie en jeugd van het Reinier de Graaf Gasthuis. Hier wordt binnenkort een Ronald McDonald Huiskamer geopend. "Ontzettend attent dat McDonald's deze moeders, die in een heftige periode zitten omdat hun kind ziek is, zo in het zonnetje zet", zegt Susanne Keulaerds, manager van Ronald McDonald Huis Den Haag. "Ze steken de families op deze manier een hart onder de riem."

Simone Damhuis van Seggelen, franchisenemer McDonald's restaurant Rijswijk Plaspoelpolder, vult aan: "Vandaag is een bijzondere dag voor iedere moeder in Nederland, maar zeker voor die moeders die in een Ronald McDonald Huis verblijven, dicht bij hun zieke kind. Het is prachtig dat dit kan, want het is als vader of moeder ondenkbaar dat je niet dicht bij je zieke zoontje of dochtertje kunt zijn. Als partner van het Ronald McDonald Kinderfonds zetten we deze moeders dan ook graag extra in het zonnetje!"

In Ronald McDonald Huis Den Haag logeren ouders, broertjes en zusjes van kinderen die zijn opgenomen in het Juliana Kinderziekenhuis. Door op loopafstand van het ziekenhuis te verblijven, zijn ze altijd in de buurt voor een kus, een knuffel of een verhaaltje voor het slapengaan. Dat is een veilig gevoel voor zieke kinderen, voor wie het ziekenhuis een angstige omgeving is. Ook werd er vanmorgen een ontbijt geserveerd op de Kinder- en Jeugdafdeling van het Reinier de Graaf Gasthuis, waar woensdag 15 juni een Ronald McDonald Huiskamer opent voor ouders en zieke kinderen.

Noot voor de redactie (niet ter publicatie):
Voor meer informatie en interviews kunt u contact opnemen met: Susanne Keulaerds, Manager Ronald McDonald Huis Den Haag, 070-2107390 en s.keulaerds@ronaldmcdonaldhuis.nl

Over Ronald McDonald Kinderfonds
Het Ronald McDonald Kinderfonds zorgt er al ruim 30 jaar voor dat zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar kunnen zijn, door het aanbieden van 13 Huizen vlak bij het ziekenhuis, 11 Huiskamers in het ziekenhuis waar kinderen even kunnen vergeten dat ze ziek zijn en 3 vakantiehuizen voor gehandicapte en zieke kinderen. Het Ronald McDonald Kinderfonds ontvangt geen overheidssubsidie en functioneert dankzij vrijwilligers, sponsors en donaties.

Foto-onderschriften:
Foto 1: Families genieten van een speciaal Moederdagontbijt dat McDonald's vandaag serveerde in Ronald McDonald Huis Den Haag. Fotograaf: Paulien Hunfeld
Foto 2: Op de Kinder- en Jeugdafdeling is Andy nieuwsgierig naar het ontbijt van mama. Een verrassing op Moederdag van McDonald's. Woensdag 15 juni opent het Reinier de Graaf Gasthuis op de Kinder- en jeugdafdeling een Ronald McDonald Huiskamer voor ouders en zieke kinderen. Fotograaf: Frank van der Burg

Ronald McDonald Kinderfonds