Elfde editie Campina Open Boerderijdagen groot succes

Voor het elfde jaar op rij organiseerde Campina vandaag de 'Open Boerderijdagen'. Met ruim 35.000 bezoekers was deze dag wederom een groot succes, mede door het prachtige weer. 27 melkveehouders in heel Nederland openden hun staldeuren voor het publiek. Bezoekers konden een kijkje nemen achter de schermen van de boerderij om te zien waar melk vandaan komt. Daarnaast werden er verschillende activiteiten, waaronder een familie boerenstormbaan, georganiseerd voor jong en oud. Maandag 16 mei, Tweede Pinksterdag, vindt er een tweede Open Boerderijdag plaats. De deelnemende boerderijen zijn open van 10.00 tot 16.00 uur, toegang is gratis.

Ervaar waar melk vandaan komt
Tijdens de Open Boerderijdagen laten boeren de bezoekers zien waar melk vandaan komt en zijn er tal van activiteiten voor het hele gezin. Zij kunnen zich uitleven op een familie boerenstormbaan, krijgen een rondleiding op de boerderij en kunnen hun krachten meten bij het melkbus-heffen.

Maurice Willemsen, Portfolio Manager Yoghurt & Desserts, licht toe: "Op deze dag openen onze boeren graag de deuren voor het publiek, zodat bezoekers zelf kunnen zien en ervaren waar melk vandaan komt. Deze dag kunnen mensen van alles beleven op de boerderij van educatieve elementen tot aan sportieve elementen in de buitenlucht. Na de sportieve activiteiten is er een Campina Zuivelbar waar iedereen gratis een aantal Campina producten kan proeven. Heel relevant na de inspanning, want zuivel bevat van nature belangrijke voedingsstoffen zoals proteïne. Goed voor topsporters zoals Epke Zonderland, maar ook voor de andere 9 miljoen Nederlanders die minimaal éen keer per week sporten. Dit is in lijn met de ambitie van Campina om Nederland te helpen krachtig en fit te blijven."

Campina Open Boerderijdagen 2016
Op maandag 16 mei vindt de tweede Open Boerderijdag plaats van 10.00 tot 16.00 uur. Toegang is gratis. Kijk voor de deelnemende boerderijen op www.campina.nl/boerderijdagen2016.

Geplaatst in:

Voor meer informatie en rechtenvrij beeldmateriaal kunt u contact opnemen met
Het PR Bureau, Lieke Maalderink, via lieke@hetprbureau.nl of via 020 670 22 32.

FrieslandCampina Branded Netherlands
FrieslandCampina Branded Netherlands is een werkmaatschappij van de business group FrieslandCampina Consumer Products Europe, Middle East & Africa en produceert en verkoopt onder meer melk, zuiveldranken, yoghurts, desserts, koffieverrijkers, kaas en boter, voor consumenten en in Nederland.

Koninklijke FrieslandCampina N.V.
Elke dag voorziet Royal FrieslandCampina miljoenen consumenten verspreid over de wereld van zuivelproducten met waardevolle voedingsstoffen uit melk. Met een jaaromzet van 11,3 miljard euro behoort FrieslandCampina tot de grootste zuivelondernemingen in de wereld.
FrieslandCampina produceert en verkoopt consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika via eigen dochterondernemingen. Daarnaast worden vanuit Nederland wereldwijd zuivelproducten geëxporteerd. Ook worden producten geleverd aan professionele afnemers, waaronder room- en boterproducten aan bakkerijen en horecabedrijven in West-Europa. FrieslandCampina verkoopt wereldwijd ingrediënten en halffabricaten voor producenten van kindervoeding, de voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische sector.
FrieslandCampina heeft vestigingen in 32 landen met ruim 22.000 medewerkers. De producten van FrieslandCampina vinden hun weg naar meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. De activiteiten van FrieslandCampina zijn onderverdeeld in vijf marktgeoriënteerde business groups: Consumer Products Europe, Middle East & Africa; Consumer Products Asia; Consumer Products China; Cheese, Butter & Milkpowder en Ingredients. De vennootschap is volledig in handen van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina U.A., met 19.000 leden-melkveehouders in Nederland, Duitsland en België een van de grootste zuivelcoöperaties in de wereld.

Campina

Amersfoort