Nederlandse jonge moeders zitten moeiteloos en lachend op de fiets

Wijchen, 4 mei 2016 - Slechts 3% van de jonge moeder ervaart kinderen en boodschappen op de fiets als stressvol. Ondanks de uitdaging geeft het de moeders energie en een gevoel van vrijheid en vrolijkheid.

Het Nederlandse fietstassenmerk New Looxs deed een onderzoek onder fietsende moeders met kinderen tot 12 jaar. Vooral toeristen verbazen zich altijd over hoe Nederlandse vrouwen moeiteloos op de fiets met kids en boodschappentassen van A naar B lijken te crossen. New Looxs wilde weten hoe de Nederlandse vrouw dit zelf ervaart. Hoewel 70% van de vrouwen zegt dat een fiets niet altijd praktischer is dan de auto kiezen ze toch de tweewieler omdat het sneller en gezonder is en ze zich er energieker, blijer en vrijer door voelen. Slechts 3% voelt zich weleens gestrest wanneer zij bepakt en bezakt op de fiets zit.

Het is dus niet altijd praktischer en ook zegt 65% dat het inderdaad soms wel een uitdaging is om alles mee te krijgen op de fiets. Maar blijkbaar weegt dat niet op tegen de voordelen: 92% zegt meer energie te krijgen van het fietsen en 90% vertelt dat het haar een gevoel van vrijheid geeft. De meeste jonge moeders gebruiken de fiets voor het halen en brengen van de kinderen, het doen van de boodschappen en, op de derde plaats, voor recreatief gebruik. Bijna alle moeders geven aan dat ze fietsen met kinderen bovendien als een belangrijk onderdeel van de opvoeding beschouwen.

Ook vrouwelijkheid is geen obstakel op de fiets. Ruim 75% van de moeders draagt gewoon jurkjes en rokjes op de fiets en voor twee derde zijn ook hakken geen probleem.

Het kinderzitje is, logischerwijs, het meest gebruikte en onmisbare accessoire op de fiets van de jonge moeder. Daarna volgen een fietstas en een mand/krat op de voorzijde van de fiets.

Onderzoeksgegevens in het kort
Hoe vaak gebruik je de fiets?
1 tot 3 dagen per week 45%
4 tot 7 dagen per week 55%
Waar gebruik je de fiets het meeste voor?
Kinderen halen en brengen 71%
Boodschappen 70%
Recreatief 65%

Waarom gebruik je graag de fiets?
1/2 Gezonder, sneller Beiden 70%
3 Leuker 55%

New Looxs, sinds 1948
Het was net na de oorlog dat Wim Burgers begon met het maken van fietstassen. Met twee naaimachines maakte hij tassen voor winkels in de buurt van Nijmegen. Tientallen jaren later zijn de New Looxs tassen en manden wereldwijd te koop. Zijn enthousiasme, vakmanschap en oog voor detail zijn nog steeds een dagelijkse inspiratie voor de huidige generatie die aan het roer van New Looxs staat. Zijn kleindochter Laura en haar echtgenoot Teun leiden sinds enkele jaren het bedrijf en zijn nauw betrokken bij de inmiddels naar Azië uitbestede productie. Jaarlijks presenteert New Looxs een nieuwe collectie trendy tassen voor op de fiets. Alleen nu niet alleen voor winkels in de omgeving van Nijmegen maar ook in Nice en Londen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Barbara Willems van PR Matters via
barbara@prmatters.nl of telefoonnummer 06 - 4480 2699.
New Looxs newsroom: newlooxs.pr.co

New Looxs