OBI4wan integreert nieuwe engagement data van Twitter

Mediamonitoring tool OBI4wan integreert de Gnip Engagement API waarmee organisaties inzicht krijgen in het werkelijke bereik en engagement van hun tweets. Gnip, Twitter's enterprise API platform provider, lanceerde onlangs de nieuwe 'data insights' oplossing, waarmee OBI4wan één van de eerste klanten is die dit integreerde in haar eigen mediamonitoring oplossing.

Met de Gnip Engagement API verrijkt OBI4wan tweets binnen de webcare oplossing met werkelijke impressies, waardoor het werkelijke bereik direct zichtbaar wordt gemaakt. Aanvullend wordt het dashboard met accountstatistieken uitgebreid met engagement KPI's als kliks op links, hashtags en media, dankzij social analytics data vanuit de Gnip Engagement API.

Van inzicht naar directe actie

De integratie stelt organisaties in staat om direct actie te ondernemen op deze inzichten. Levi Witbaard, marketing manager bij OBI4wan, licht toe: "We zien steeds vaker een datagedreven inzet van Twitter, waarbij inzicht in impressies en engagement een belangrijke factor is in het bepalen van de sociale strategie. Door de integratie is het mogelijk om direct actie te ondernemen, zowel voor social service als publishing van organische campagnes."

Greg Lyon, Data Product Manager bij Twitter, voegt toe: ""Data from Gnip's Engagement API allows marketers to finally understand how to improve their ROI on Twitter. OBI4wan is a pioneer in being one of the first solutions to bring this valuable new data to market and deliver immense new value to their customers."
(NL: "Data van Gnip's Engagement API stelt marketeers in staat om te begrijpen hoe ze hun ROI op Twitter kunnen verbeteren. OBI4wan is een pionier als één van de eerste oplossing die deze waardevolle nieuwe data beschikbaar maakt voor de markt, waarmee ze onmetelijke nieuwe waarde voor hun klanten creëren.")

Uitgebreide data-analyse van verschillende bronnen

Met de integratie van de nieuwe Gnip Engagement API breidt OBI4wan haar aanbod uit aan data-analyse van relevante social media platformen, nieuwsbronnen, blogs en offline bronnen als print en radio & tv. Dit biedt organisaties inzicht in de effectiviteit van PR, service en marketing.

Informatie en contactpersoon OBI4wan:

Levi Witbaard
levi@obi4wan.nl
www.obi4wan.nl

Over OBI4wan
OBI4wan levert een gebruiksvriendelijke tool voor social media monitoring, webcare en social analytics. OBI4wan verzamelt alle relevante data uit social media als Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest en online bronnen als nieuws, weblogs en fora. OBI4wan geeft je inzicht in online conversaties en biedt je de mogelijkheid op een snelle en efficiënte wijze over deze data te rapporteren. Daarnaast biedt de monitoringtool uitgebreide webcare mogelijkheden om actief deel te nemen aan die conversaties.

OBI4wan

Zaandam