Grolsch introduceert exclusief voor horeca Grolsch ZomerWeizen

- Ieder seizoen een eigen bier op tap -

Bierbrouwer Grolsch bouwt voort op het succes van Weizen en brengt exclusief voor horeca een Grolsch ZomerWeizen op de markt. Deze nieuwe variant Weizen is vanaf de eerste week van mei tot en met het einde van de zomer in een geselecteerd aantal Grolsch horecagelegenheden en op verschillende evenementen door het hele land verkrijgbaar. Grolsch ZomerWeizen is onderdeel van het wisseltapprogramma dat Grolsch haar horecaondernemers aanbiedt. Het Grolsch Wisseltapprogramma biedt de horecaondernemer de mogelijkheid om ieder seizoen een ander bier op de tap te zetten: Lentebok, ZomerWeizen, Herfstbok en Winter.... Deze laatste blijft echter nog even een verrassing!

Proef de zomer
Grolsch ZomerWeizen is een natuurtroebel tarwebier, volfris en lichtzoet van smaak met lichtfruitige kenmerken van cranberries en rood fruit. Grolsch Meesterbrouwer Guy Evers: "Cranberries zijn niet zo zoet als andere fruitsoorten. Ze zorgen voor een mooie balans tussen bitter en zuur. Het resultaat is de karakteristieke smaak van Grolsch Weizen met een verrassend sprankelende lichtzoete afdronk. Deze Weizen geeft het ultieme zomergevoel."

Behoefte aan meer variatie
Consumenten en horecaondernemers willen steeds vaker nieuwe smaken en belevingen proberen. Grolsch biedt met het Wisseltapprogramma toegevoegde waarde aan de populariteit van het speciaalbiersegment door ieder seizoen met een eigen bier te komen geheel passend bij het jaargetijde. Grolsch ZomerWeizen wordt geschonken in het Grolsch Weizen glas en is uitsluitend op tap in horeca verkrijgbaar.

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Koninklijke Grolsch N.V.
Koert van ‘t Hof
Afdeling Corporate Affairs
Tel: 053 – 48 33 407
Corporatecommunications@grolsch.nl
www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl
www.werkenbijgrolsch.nl
@RoyalGrolsch

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Koninklijke Grolsch NV

Enschede