Autoverkopen in de maand april stijgen met bijna 3 procent

In de maand april zijn er in totaal 27.783 nieuwe personenauto’s geregistreerd, dat is 2,9 procent meer dan in dezelfde maand vorig jaar (26.996 stuks). Dit jaar, de maanden januari t/m april, zijn er in totaal 126.075 auto’s geregistreerd, een daling van 7,8 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2015 (136.698 stuks). Eén en ander blijkt uit de officiële cijfers van RAI Vereniging, BOVAG en RDC | Centraal Bureau Mobiliteit Informatie.

De vijf best verkochte merken in april 2016 zijn: 1. Volkswagen (3.210 stuks/ 11,6% marktaandeel), 2. Renault (2.536/9,1%), 3. Peugeot (2.355/8,5%), 4. Opel (1.862/6,7%) en 5. Ford (1.642/5,9%),

De vijf best verkochte modellen in april 2016 zijn: 1. Volkswagen Golf (inclusief Sportsvan) (1.061 stuks/3,8% marktaandeel), 2. Renault Clio (856/3,1%), 3. Peugeot 108 (822/3,0%), 4. Volkswagen UP! (730/2,6%). en 5. Volkswagen Polo (717/2,6%)

BOVAG is de brancheorganisatie van personenauto- en truckdealers, algemene auto-, tweewieler-, caravan-, aanhangwagen-, motorenrevisie-, autoverhuur- en autowasbedrijven, verkeersopleidingen en tankstations. BOVAG behartigt de belangen van ruim 10.500 ondernemers die een gezamenlijke omzet hebben van circa 50 miljard euro en werk bieden aan ruim 80.000 mensen.

RAI Vereniging, Rijwiel & Automobiel Industrie, behartigt de belangen van ruim 500 fabrikanten en importeurs van personenauto's en vrachtauto's, aanhangwagens en opleggers, carrosserieën en speciale voertuigen, motorfietsen en scooters, brom- en snorfietsen en fietsen. Ook de leveranciers van onderdelen voor deze voertuigen en van garage-uitrusting zijn bij de vereniging aangesloten.

RDC | Centraal Bureau Mobiliteit Informatie, onderdeel van de RDC groep, is een autoriteit op het gebied van betrouwbare en volledige statistische mobiliteitsgegevens voor onder andere onderzoeksinstituten, media en bedrijfsleven. RDC Group is een dochter van BOVAG en RAI Vereniging.

De leden van BOVAG en RAI Vereniging delen veel gezamenlijke belangen, vooral op het gebied van de mobiliteit. Voor die belangen werken BOVAG en RAI Vereniging nauw samen. In dit samenwerkingsverband wordt ook dit persbericht uitgegeven.

Voor meer informatie:
RAI Vereniging: Cees Boutens, telefoon 020-504 4949, mobiel 06-5321 2633
BOVAG: Paul de Waal, mobiel 06-5138 3309 of
BOVAG: Tom Huyskens, mobiel 06-2257 9229
RDC | Centraal Bureau Mobiliteit Informatie:
Linda Land, telefoon 020-549 7133, mobiel 06-53 76 04 19

Amsterdam, 3 mei 2016