'Mama's voelen zich vrouwelijker met nagellak'

tweederde van de Nederlandse moeders wil tijd voor zichzelf

Ondanks dat het gezin voor Nederlandse moeders natuurlijk op nummer één staat, wil bijna zeventig procent van de moeders meer tijd voor zichzelf hebben. Me time zit voor ruim tachtig procent van de moeders in jezelf verwennen met persoonlijke verzorging zoals uitgebreid in bad, een bezoek aan de sauna, een gezichtsmasker of je nagels lakken. En met een goede reden, want bijna driekwart van de moeders wordt vrolijk van een mooie kleur op haar nagels en voelt zich vrouwelijker. Dit blijkt uit onderzoek dat HEMA in het kader van Moederdag uitvoerde onder 1.000 Nederlandse vrouwen.

moeders in het zonnetje
Zestig procent van de Nederlandse moeders heeft minder tijd voor uiterlijke verzorging sinds zij kinderen heeft. Bijna driekwart kiest dan ook vaker voor gemakkelijke kleding. Het dragen van make-up (41%) en het lakken van nagels schieten er met de komst van kinderen vaak bij in (61%). Meer dan de helft van de vrouwen zegt dat zij er regelmatig minder verzorgd uitziet dan zij zou willen. HEMA begrijpt moeders als geen ander. Ze hebben weinig tijd voor zichzelf waardoor make-up en in het bijzonder nagels lakken er bij inschiet. Moederdag is dé dag om alle moeders in het zonnetje te zetten en daarom geeft HEMA ze een kwartiertje ontspanning cadeau. In 89 winkels kunnen moeders hun nagels laten lakken in vrolijke kleuren.

top 5 - waar willen moeders meer tijd voor hebben?
1. Uitgaan (48%)
2. Hobby's (40%)
3. Sporten (35%)
4. Uiterlijke verzorging (34%)
5. Winkelen (34%)

mama nailbar bij HEMA: laat gratis je nagels lakken
- Op zaterdag 7 mei tussen 11:00 en 16:00 uur
- Voor een overzicht van de 89 deelnemende HEMA filialen ga naar http://www.hema.nl/nagels-lakken

Het onderzoek is uitgezet onder 1.000 Nederlandse moeders met één of meer kinderen jonger dan 9 jaar in april 2016 door PanelWizard.

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met

Het PR Bureau
Vivijan Steenhuis
vivijan@hetprbureau.nl

HEMA B.V.
Afdeling Marketing PR
Marry Jansen-Kin
perskamer@hema.nl

Over HEMA
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. Met producten die opvallen door een goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs. HEMA heeft bijna 700 winkels in 7 landen, 11.000 medewerkers en circa 32.000 producten en diensten. HEMA maakt elke dag op zijn leukst.

HEMA