NU'91 boekt opnieuw een overwinning in ORT zaak

Het Haga ziekenhuis laat het deze keer niet op een rechtszaak aankomen, en komt tegemoet aan vordering die NU'91 namens een van de leden heeft ingediend. Hiermee is de rechtszaak die voor vanochtend in Den Haag gepland stond komen te vervallen.

Evenals in de vorige twee ORT-zaken, eiste een verpleegkundige van het Haga Ziekenhuis met terugwerkende kracht de onregelmatigheidstoeslag (ORT) op, die was opgebouwd tijdens vakanties en verlof. De zitting stond gepland bij de Rechtbank Den Haag voor maandagochtend 2 mei. Zonder tussenkomst van de rechter is het Haga Ziekenhuis echter tegemoetgekomen aan alle eisen van NU'91. Daarmee ging deze rechtszaak 'van de rol'.

NU'91 boekt weer een overwinning voor één van haar leden met een claim voor onregelmatigheidstoeslag over wettelijk verlof met terugwerkende kracht. 'Wij blijven ons inspannen om eenzelfde uitkomst voor al onze leden te krijgen die een claim ORT over het verleden hebben ingediend of nog gaan indienen'; aldus Michel van Erp NU'91.

Voor meer informatie of een reactie kunt u contact opnemen met Karin Weerts, NU'91.
Telefoon: 06 51402879. E-mail: k.weerts@nu91.nl

Nu'91