Lange termijn effecten ondernemerschapsonderwijs in kaart gebracht

DONDERDAG 28 APRIL 2016 - Minister Jet Bussemaker van onderwijs heeft vandaag een onderzoek naar de effecten van ondernemerschapsonderwijs in ontvangst genomen. In opdracht van Stichting Jong Ondernemen heeft de Technische Universiteit Eindhoven, onder leiding van Assistent Professor Ondernemerschap Sharon Dolmans, het eerste grootschalige onderzoek gedaan naar de lange termijn effecten van ondernemerschapsonderwijs in Nederland. In het bijzonder het effect van het programma Student Company.

Vaker en meer wordt er gesproken over wat jongeren nodig hebben om na hun schoolcarrière goed aan hun volwassen en werkzame leven te beginnen. Stichting Jong Ondernemen is ervan overtuigd, en het rapport bewijst dit wellicht, dat het ontdekken en ontplooien van talent en het ontwikkelen van een ondernemende houding een grote rol speelt in een succesvolle toekomst als ondernemende werknemer of baanbrekende ondernemer.

Het rapport is is als bijlage bij dit persbericht gevoegd en ook te vinden op: www.jongondernemen.nl/tueindhoven

Tevens is een animatie beschikbaar op:

Voor meer informatie:
Danielle de Jongh
Tel: +31 (0)70 - 34 90 159 / (0)6 - 835 21 296
Danielle@jongondernemen.nl

Over Jong Ondernemen
Jong Ondernemen is een stichting die vol enthousiasme en deskundigheid scholen al 25 jaar voorziet van praktische ondernemerschapsprogramma's. Jongeren leren hun ondernemende kant kennen. Ze ontdekken en ontplooien hun talent en ontwikkelen een ondernemende houding. Door de programma's van Jong Ondernemen sluit het onderwijs goed aan op de huidige maatschappij en het bedrijfsleven. De economie vraagt om ondernemende werknemers en baanbrekende ondernemers.
Voor meer informatie: www.jongondernemen.nl.

Stichting Jong Ondernemen

DEN HAAG