Minister-president Rutte spreekt op Dodenherdenking Nationaal Ereveld

Op woensdag 4 mei 2016 organiseert de Oorlogsgravenstichting de jaarlijkse dodenherdenking op Nationaal Ereveld Loenen. Tijdens deze herdenking staan wij stil bij alle Nederlandse oorlogsslachtoffers die sinds mei 1940 gevallen zijn. Wij doen dit te midden van de bijna 4.000 oorlogsslachtoffers die op het ereveld begraven liggen.

Ter gelegenheid van het 70-jarig bestaan van de Oorlogsgravenstichting houdt minister-president Mark Rutte de openingstoespraak. Daarnaast legt hij een krans bij het monument van 'De Vallende Man'. Na de minister-president spreekt aalmoezenier G. van Valen en brengen leerlingen van de Koninklijke Scholengemeenschap in Apeldoorn een eerbetoon aan enkele van de slachtoffers op het ereveld.

De herdenking is publiek toegankelijk en wordt bijgewoond door nabestaanden en belangstellenden.

Over Nationaal Ereveld Loenen
Nationaal Ereveld Loenen is de laatste rustplaats van bijna 4.000 Nederlandse oorlogsslachtoffers: militairen en burgers. Zij verloren hun leven tijdens de Tweede Wereldoorlog of tijdens gewelddadige conflicten daarna - zoals in voormalig Nederlands-Indië. Het zijn ook Nederlandse militairen die tijdens vredesmissies om het leven zijn gekomen. Nationaal Ereveld Loenen wordt beheerd door de Oorlogsgravenstichting.

Voor meer informatie en foto's bel of mail met onze persvoorlichter Hélène Briaire, tel: 070-3131098, mobiel: 06-13967511 of mail pers@ogs.nl

U bent van harte uitgenodigd de herdenking op Nationaal Ereveld Loenen bij te wonen. De herdenking vindt plaats op woensdag 4 mei 2016 om 14.00 uur op Nationaal Ereveld Loenen, Groenendaalseweg 64 te Loenen (Gelderland). Mocht u van deze gelegenheid gebruik maken kunt u zich aanmelden via pers@ogs.nl

Oorlogsgravenstichting