Arent van der Feltz benoemd tot voorzitter College van bestuur OU

Arent van der Feltz is door de Raad van toezicht van de Open Universiteit benoemd tot voorzitter van het College van bestuur van de Open Universiteit. Tot 2015 was hij lid van de directie van Ziggo. Hij is de opvolger van Sander van den Eijnden, sinds 1 maart 2016 voorzitter van het College van bestuur van de Hogeschool Leiden. De benoeming van Van der Feltz gaat in op 1 juni 2016 en geldt voor een periode van vier jaar. Het College van bestuur van de Open Universiteit heeft twee leden: de voorzitter, en de rector magnifcus, Anja Oskamp.

Benoeming
Van der Feltz: 'Mijn ervaring opgedaan in het bedrijfsleven wil ik nu graag inzetten voor de publieke zaak, in het bijzonder in het onderwijs. Ik ben onder de indruk van de prestaties en het grote en relevante potentieel van de Open Universiteit, en zie er naar uit om er aan bij te dragen de OU een toegankelijke, moderne en hoogwaardige universiteit te laten zijn, midden in de samenleving.'
De Raad van toezicht is verheugd over de komst van Arent van der Feltz. Voorzitter René Smit: 'Met zijn brede ervaring zal hij een belangrijke impuls kunnen geven aan de versterking van de positie van de Open Universiteit als aantrekkelijk alternatief voor het campusonderwijs van de andere universiteiten.'

Over Van der Feltz
Mr. Arent D. van der Feltz (Den Haag, 1960) studeerde Nederlands recht aan de Universiteit Utrecht en internationaal recht aan de Université Paris II. Na een aantal actieve jaren als advocaat bij De Brauw Blackstone Westbroek in Nederland, Frankrijk en de Verenigde Staten haalde hij in 1992 zijn MBA bij INSEAD in Fontainebleau. Vervolgens werkte hij o.m. bij Philips en bij bedrijven op het gebied van telefonie, televisie en internet zoals UPC, Libertel (later Vodafone) en Essent Kabelcom (later Ziggo) met verantwoordelijkheden voor strategie, marktontwikkeling, planning en marketing. Van 2007 tot 2015 was van der Feltz bij Ziggo als lid van de directie verantwoordelijk voor corporate development , legal, regulatory en public affairs.

Geplaatst in:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Miranda de Kort, woordvoerder Open Universiteit, tel. 045-5762392 en 06-53648883.
Algemene informatie over de Open Universiteit staat op www.ou.nl

Open Universiteit