Europese primeur: Virtual Reality in het onderwijs

Op 9 november a.s. vindt voor de derde keer het professionaliseringsevent voor leraren 'Leraren maken het verschil! - De Superschool' plaats in het Beatrixtheater Utrecht. Dit event wordt jaarlijks voor 1.500 leraren georganiseerd om hen van inzichten en handvatten te voorzien ter verbetering van de kwaliteit van het onderwijs. Het evenement van 9 november heeft door de unieke toepassing van Virtual Reality (VR) een Europese primeur. Nooit eerder werd er in Europa een onderwijsevenement georganiseerd in deze omvang, waarbij VR het programma ondersteund.

De mogelijkheden die VR biedt zijn revolutionair. Grote bedrijven als Facebook, Samsung en Sony hebben jaren gewerkt aan een 'VR-bril' waarmee getoonde beelden vrijwel direct op je netvlies te zien zijn. Daarnaast ontvang je geen visuele informatie meer van de echte omgeving, omdat de bril je ogen volledig omsluit. Zo lijkt het net alsof je in een andere realiteit bent beland. VR-brillen zorgen voor een unieke 3D-ervaring en geven het gevoel dat je echt ergens anders bent. Deze toepassing biedt ook voor het onderwijs de komende jaren veel mogelijkheden.

Door middel van de VR-bril worden de deelnemers tijdens het evenement op een unieke manier verrast en meegenomen door het programma. Tevens wordt inzicht verschaft in hoe VR toe te passen is in de klas en hoe dit de ontwikkeling van leerlingen kan verrijken.

Leraren kunnen zich nu opgeven voor dit evenement.

Geplaatst in:

Meer informatie:
H. de Wild 030-3035000 / 0613716693 (Directeur Dyade Academy)

Over Dyade Academy

Dyade Academy ontwikkelt en verzorgt opleidingen voor bestuurders, schoolleiders en leraren in het onderwijs op gebied van (persoonlijk) leiderschap en bedrijfsvoering. In de opleidingen maken we de verbinding tussen onderwijs, wetenschap en het bedrijfsleven om het onderwijs te inspireren en te motiveren. Dit doen we door praktische, compacte opleidingen te ontwikkelen die worden gegeven door mensen met kennis van de onderwijsomgeving, de wetenschap en het bedrijfsleven.

Dyade