Clifford Chance benoemt Floris van de Bult tot partner

Internationaal advocatenkantoor Clifford Chance benoemt Floris van de Bult (37) per 1 mei 2016 tot partner. In totaal worden wereldwijd 24 nieuwe partners benoemd. Van de Bult is sinds januari 2015 hoofd van de arbeidsrechtsectie van de Amsterdamse vestiging van Clifford Chance.

De 24 wereldwijde benoemingen vinden plaats binnen rechtspraktijken die alle een belangrijke toegevoegde waarde leveren richting internationale cliënten bij de grote uitdagingen waar ze vandaag de dag voor staan. Matthew Layton, managing partner van Clifford Chance: "De benoemingen zijn een erkenning van het talent, de gedrevenheid en het ondernemerschap van deze advocaten. Ik feliciteer ieder van hen voor hun indrukwekkende prestaties tot op heden en ik kijk er naar uit om met allen samen te werken terwijl ze hun carrière verder ontwikkelen bij Clifford Chance."

Jeroen Ouwehand, managing partner van Clifford Chance in Amsterdam: "Ik ben zeer verheugd met de benoeming van Floris. Zijn energieke karakter, commerciële en juridische expertise en zijn oplossingsgerichte mentaliteit geven een enorme boost aan onze arbeidsrechtpraktijk. Onze arbeidsrechtsectie heeft een sterke reputatie opgebouwd in zowel praktijkoverschrijdend werk, zoals grote transacties en herstructureringen, als in het adviseren van cliënten op het gebied van strategisch arbeidsrecht. De benoeming van Floris zal verder bijdragen aan deze sterke reputatie. De benoeming is tevens een erkenning van het kantoorbrede belang van Floris' praktijk.''

Floris van de Bult adviseert zowel nationale als internationale bedrijven over complexe en strategische arbeidsrechtzaken, in het bijzonder beloningsbeleid (met name in de financiële sector), (grensoverschrijdende) reorganisaties, medezeggenschapsrecht, fraude- en compliance gerelateerde zaken, bescherming persoonsgegevens en de arbeidsrechtelijke en employee benefits-aspecten (waaronder incentives) van (internationale) M&A transacties. Voorbeelden van recente zaken waaraan Van de Bult gewerkt heeft zijn onder meer een aantal grote reorganisaties, de beursgang van Flow Traders N.V. en het openbaar bod van Gilde op TenCate.

Van de Bult is lid van Vereniging Arbeidsrecht Advocaten Nederland, Vereniging Privacy Recht en Vereniging voor Financieel Recht. Van de Bult geeft regelmatig lezingen aan universiteiten en tijdens seminars. Van de Bult studeerde Nederlands recht aan de Universiteit Leiden en voltooide een postdoctorale studie arbeidsrecht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (cum laude). In de Chambers Legal Guide wordt hij geranked in de categorie ''leaders in their field''.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
1. Clifford Chance behaalde het hoogste aantal Band 1 cross-border noteringen van alle advocatenkantoren in de Chambers Global 2016 Directory. Deze onafhankelijke analyse beoordeelt advocatenkantoren op juridische capaciteiten, professioneel gedrag, dienstverlening en commercieel bewustzijn. De Band 1 noteringen vormen een erkenning van de breedte van de expertise en de consistentie van de kwaliteit van Clifford Chance in de wereldwijde markten.
2. Wereldwijd benoemt Clifford Chance per 1 mei 2016 24 partners (van wie 25% vrouw), wat het totaal aantal partners op 577 brengt.

Mediacontact:
Jeroen de Bruin