OZMO schrapt Algemene Voorwaarden

Sint-Oedenrode, 22-04-2016 - Diverse onderzoeken hebben de afgelopen jaren aangetoond dat algemene voorwaarden slecht worden gelezen. Uit onderzoek van onder meer BBC news blijkt dat minder dan een derde de kleine lettertjes leest, terwijl men wel akkoord gaat met de voorwaarden. Tevens blijkt dat klanten ongelukkig worden wanneer ze de algemene voorwaarden wél helemaal doorlezen. Telecomprovider OZMO cloud telephony heeft daarom vanaf 22 april 2016 haar algemene voorwaarden geschrapt. Dit geldt voor alle nieuwe klanten die gebruik gaan maken van OZMO's diensten. Alle voorwaarden die betrekking hebben op de dienstverlening van OZMO worden gedekt door het Nederlands Burgerlijk Wetboek.

Wijziging telecommunicatiewet
Gijs van der Heijden, directeur van OZMO cloud telephony, vindt dat kleine lettertjes niet nodig zijn wanneer de dienst goed is. OZMO wil geen ontevreden klanten die ongewild door de algemene voorwaarden klant blijven. Daar worden beide partijen niet gelukkig van. Bovendien komt per 1 oktober 2016 het stilzwijgend verlengen van telecomcontracten te vervallen. Na afloop van de overeengekomen termijn - zoals vermeld in het eerste contract - hebben klanten dus nog maar een maximale opzegtermijn van één maand. "Om klanten te binden moet je ze vrij laten in hun keuze en vooral tevreden houden. Klanttevredenheid staat bij ons centraal."

Service boven papierwerk
Kleine lettertjes kunnen de grootte aannemen van een klein boek, á dertigduizend woorden. Dat zulke voorwaarden slecht gelezen worden, zal niet verbazen. Dat bijna elk bedrijf er zo hard aan vasthoudt daarentegen wel. Vooral omdat afgelopen jaar wederom bleek dat de telecombranche de meeste klachten wist binnen te slepen. Hieruit kan geconcludeerd worden dat klanten niet gelukkig zijn bij hun huidige provider. Het is wellicht onmogelijk om iedereen tevreden te stellen, maar door het schrappen van de kleine lettertjes én de telecommunicatiewetswijziging die er gaat komen, is het een stap in de goede richting. OZMO stelt klantenservice boven papierwerk en hoopt hiermee andere telecomaanbieders te motiveren hetzelfde te doen.

Over OZMO cloud telephony
OZMO biedt de meest uitgebreide telefonie oplossing voor het MKB. Via het internet kan men gebruikmaken van OZMO's telefonie oplossing en biedt OZMO alle functionaliteiten die verwacht worden van een moderne telefooncentrale. Tevens biedt OZMO geavanceerde mogelijkheden voor het uitbreiden van telefonie, zoals integraties met business software.

Bronnen:
http://www.bbc.com/news/business-27109000
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2931383/I-feel-like-m-giving-life-happens-consumers-actually-READ-endless-terms-conditions.html
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2016-55.html
https://jaarverslag.acm.nl/jaarverslag-2015/meldingen-consumenten

Noot voor de redactie (niet bestemd voor publicatie)
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met
R. Eikhout (directeur) of Gijs van der Heijden (directeur)
E-mail: remco@ozmo.nl E-mail: gijs@ozmo.nl
Tel.: 06-41052044 Tel.: 06-55814044

Algemeen nummer: 0413-741741
Website: www.ozmo.nl

OZMO

plaats:
Sint-Oedenrode

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234