Groei vraag Juridisch Loket

Het Juridisch Loket ziet het aantal juridische vragen in het eerste kwartaal van 2016 weer stijgen. Sinds 2014 kon de stichting steeds minder klanten helpen door het teruglopende budget. Na verruiming van de subsidie heeft het Juridisch Loket weer de capaciteit om meer mensen vooruit te helpen met hun juridische vraag.

Na een langdurige vacaturestop kon het Juridisch Loket halverwege 2015 starten met het aannemen van extra personeel. Dit wordt ingezet om de toegankelijkheid van de dienstverlening weer te vergroten. Algemeen directeur Jan Albert Waal: "De effecten van het aannemen van extra personeel is in de jaarcijfers van 2015 nog niet terug te zien. Sinds januari 2016 zien we echter een groei van 3% in het aantal vragen dat we beantwoorden. We verwachten dat deze stijgende trend zich in 2016 zal voortzetten."

Het Juridisch Loket, waar iedereen terecht kan met een juridische vraag, was de afgelopen twee jaar genoodzaakt om een aantal ingrijpende maatregelen te nemen. Zo werden de balies gesloten, was er een vacaturestop en werd de doelgroep beperkt. Het Juridisch Loket werd minder goed bereikbaar en het aantal klantcontacten nam af. Toch lukte het om in 2015 700.000 klantcontacten te realiseren.

Door interventies van de Tweede Kamer kreeg het Juridisch Loket een ruimer budget, waardoor de maatregelen gedeeltelijk weer konden worden teruggedraaid. Jan Albert Waal: "Het aantal juridische problemen in onze samenleving blijft omvangrijk. Het Juridisch Loket is al jaren een belangrijke, onafhankelijke voorziening waar rechtzoekenden terecht kunnen voor een gratis antwoord op hun vraag. We zijn blij dat we de balies weer konden openen en we weer meer mensen kunnen helpen."

Geplaatst in:

Over het Juridisch Loket
Het Juridisch Loket helpt bij juridische vragen en richt zich daarbij op burgers met lagere inkomens en weinig vermogen. De 250 juristen geven gratis informatie en advies. Onze klanten kunnen het Juridisch Loket bellen (0900-8020 Euro 0,25 p/m) of www.juridischloket.nl raadplegen.

Meer informatie (niet voor publicatie)
Voor meer informatie of interviewaanvragen kunt u contact opnemen met Sanne Hazenberg, manager Marketing & Communicatie, tel: 06 205 335 32 of shazenberg@juridischloket.nl

Het Juridisch Loket